زنجان؛

اهمیت تغذیه در افزایش ضریب هوشی دانش‌آموزان

تغذیه در افزایش ضریب هوشی و میزان یادگیری دانش‌آموزان اهمیت دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن زنجان ؛به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان در مراسم جشنواره غذا که به مناسبت شانزده اکتبر (24 مهر ) روز جهانی غذا در مدرسه شاهد مریم برگزار شد با اشاره به اهمیت تغذیه در افزایش ضریب هوشی دانش‌آموزان گفت : نوع تغذیه ارتباط مستقیمی در میزان یادگیری دانش‌آموزان دارد.

مظفری با اشاره به فرهنگ اشتباه تغذیه در بین دانش‌آموزان و نسل جدید افزود : باید با فرهنگ‌سازی مناسب روش درست تغذیه در بین دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی با اشاره به حساس بودن رده سنی دانش‌آموزان و قرار گرفتن این افراد در سن رشد تاکید کرد: والدین باید بر نوع تغذیه مصرفی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه تغذیه امروز دانش‌آموزان در سلامت جسمی و روانی آینده دانش‌آموزان موثر است، اضافه کرد : نباید تغذیه دانش‌آموزان به عنوان یک موضوع ساده در نظر گرفته شود.

این مسئول با اشاره به فرهنگ غلط تغذیه در بین نسل جدید دانش‌آموزان اظهار کرد: کودکان در این سنین بیشتر از ارزش غذایی به طعم غذا توجه دارد و همین موضوع باعث گرایش آنان به فست‌فودها شده است.

مظفری با بیان اینکه آموزش و پرورش بر مواد غذایی عرضه شده در بوفه‌ها نظارت کامل دارد خاطر نشان کرد: سعی خواهد شد از عرضه هر گونه مواد غذایی کم ارزش در مدارس جلوگیری شود.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.