عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت بخشی از سرمایه گذاری ها به سمت بورس در محقق شدن شعار امسال نقشی اساسی ایفا می کند.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به تاثیر سرمایه گذاری های بلند مدت در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه های کلان اقتصادی شاید نتیجه و بازده ای آن در یک دوره زمانی چند ساله نمایان شود، اما اثر بخشی آن در اقتصاد به مراتب بیشتر از سرمایه گذاری های کوتاه مدت است.

نماینده شهرستان فلورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری های کوتاه مدت نیز در توسعه اقتصادی نقشی بسزا دارد تصریح کرد: به طور کلی بازار سرمایه از جایگاه ویژه ای در اقتصاد بر خوردار است و همراهی سرمایه گذاری کوتاه و مدت و بلند مدت در اقتصاد توام با یکدیگر شرایط اقتصاد یک کشور را به سمت رشد و بالندگی پیش می برد.

وی  معتقد است که توازن میان سودهای بانکی و سود بورس، نقش بورس را در اقتصاد مقاومتی  و تحقق شعار امسال پررنگ تر می کند.

پر رنگ شدن حضورمردم در بورس  نیز از دیگر عواملی بود که موسوی برای مدیریت و هدایت سرمایه گذاری ها به سوی تالار شیشه ای به آن اشاره کرد.

وی گفت: تشویق بخش خصوصی به سمت سرمایه گذای های بلند مدت با نظارت دولت  می تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور موثر واقع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار