افزایش تولید در سایه سار امنیت اقتصادی

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه باید برای بالا رفتن تولید در بخشهای خصوصی امنیت اقتصادی ایجاد کرد گفت: در این صورت بازار بورس از رانت خارج و به سمت توسعه حرکت کند.

حسین باهر استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص اقدامات بانک مرکزی در حوزه سیاست های پولی، اعتباری و ارزی در سال 94  گفت : بانک مرکزی در این زمینه توانسته عملکرد نسبتا قبولی را داشته باشد.

وی افزود: از آنجائیکه اقدامات پولی و بانکی عمدتا بصورت دستوری و تأکیدی انجام می شود نقدینگی را در بانکها به شکل ارزیابی مجدد دارایی ها افزایش داده و این مسئله باعث شده تا تورم با محاسبات مجدد تعدیل یابد و به نوعی رکود ساکن شود.

باهر همچنین تصریح کرد: متأسفانه آمار و ارقامی که اعلام می شود قابل اعتماد نیست و بیشتر برای رضایت خاطر مخاطبین بکار می رود در همین راستا نمی توانیم با اتکا به این آمار و ارقام برنامه ریزی مناسبی را داشته باشیم.

وی پارامترهای لازم برای دستیابی به تک رقمی شدن نرخ تورم و کاهش آن در سال 95 را در افزایش تولید دانست و افزود: باید برای بالا رفتن تولید در بخشهای خصوصی امنیت اقتصادی را  ایجاد کرد تا بازار بورس از رانت خارج شود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه برای فعالیت در بازار اولویت با نهادهایی است که در بورس مشغول بکار هستند و نهادهای نیمه دولتی نیز در فرابورس مشغولند بنابراین باید برای ورود بخش خصوصی به این بازار ریسک شود و بستر فعالیت را برای این بخش فراهم کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.