مدیر اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان گفت: حدود 90 نفر از صیادان هندیجانی از مسئولان استانی خواستند به آن ها مجوز صید آبزیان در سواحل هندیجان را صادر نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، باتوجه به اینکه صیادی و فروش كالاهای ته لنجی تن ها درآمد بیش تر مردم هندیجان است ولی اخیرا ورود كالاهای ته لنجی ممنوع شده و هم اکنون از صیادی آن ها جلوگیری شده است.

فلامرز مزارعی گفت: در این شهرستان مجوز صید به 380 نفر داده شده است و بیش از این امكان صید در دریا وجود ندارد.

وی افزود: حدود 400 نفر در این شهرستان بدون داشتن مجوز اقدام به ماهیگیری می كنند كه برای حفظ آبزیان دریا و جلوگیری از صیادی بی رویه، از فعالیت افراد فاقد مجوز ممانعت شده است.
روی آوردن بیش تر افراد مشغول در ته لنجی ها به صیادی از تبعات اجتماعی همین بسته شدن ته لنجی ها است كه باید جایگزینی برای درآمد مردم در این شهرستان به وجود آید.

كالای ته لنجی یا ملوانی كالایی است كه صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند و بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه می تواند 6 بار كالا به میزان 1 هزار و 500 دلار با خود وارد كند.

اخیرا از ورود كالای ملوانی در مرزهای دریایی خوزستان جلوگیری شده است و بیش تر مردم شهرستان هندیجان كه از شهرستان های وارد كننده كالای ملوانی بوده است، به مشاغل دیگر مربوط به دریا روی آورده اند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.