سرمایه‌گذاری در آموزش بخش مامایی، می‌تواند کمک بسیاری به اقتصاد سلامت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هدف پنجم از اهداف توسعه هزاره کنونی، بهبود سلامت مادران است که باید با کاهش مرگ و میر مادران و افزایش زایمان طبیعی همراه باشد.

دکتر ایرج نظری افزود: در مملکت ما تغییر سیاست جمعیتی رخ داده است که یک وضعیت ویژه در کشور ما محسوب می‌شود و به ویژه نقش مامایی در این موضوع بسیار با اهمیت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی برای روز ماما تحت عنوان "زنان و نوزادان = قلب مامایی" اظهار کرد: ماماها در سطح نخست تغییرات جمعیتی هستند و باید تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام دهند؛ در صورت وجود همدلی در تمام بخش‌های ارائه‌دهنده خدمت، نتیجه‌های بهتری را شاهد خواهیم بود.

نظری با بیان این‌که در 2 سال گذشته حدود 52 هزار زایمان طبیعی رایگان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شده است، اظهار کرد: همچنین در سال 94 در مجموع 65 درصد زایمان‌های طبیعی توسط ماماها در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کشور انجام شده است.

وی گفت: مجوز استخدام 78 نیروی ماما برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اخذ شده است و می‌توان این تعداد نیرو را به مجموعه اضافه کرد و به کار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: تکریم مادران باردار، افزایش کیفیت مراقبت‌ها و فرهنگ‌سازی در خصوص زایمان طبیعی از جمله اهدافی است که در سال جاری برای ترویج زایمان طبیعی در نظر گرفته شده است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.