معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: جشنواره تئاتر كودك استان پس از وقفه اي چند ساله به دليل تامين نشدن اعتبار با قول مساعد و اعلام آمادگي مسئولان ارشاد استان و دزفول امسال در دزفول برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر چناني بیان کرد: جشنواره تئاتر كودك دزفول به عنوان يكي از قديمي ترين جشنواره هاي تئاتر استان در حوزه كودك و نوجوان، كه به دليل ميزباني چندين ساله اين جشنواره در دزفول و شركت گروه هاي برتر تئاتر استان در آن، به جشنواره تئاتر كودك خوزستان شهرت يافته به دليل تامين نشدن اعتبار مورد نياز چند سالي است كه برگزاري آن متوقف شده است.

وی در همايش روز جهاني تئاتر در دزفول از مسئولان، هنرمندان و پيشكسوتان تئاتر این شهرستان خواست تا اين جشنواره را احيا كنند و اين درخواست با استقبال مسئولان و هنرمندان دزفول مواجه شد.

نادر سعادتي فرد رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دزفول ضرورت احياي مجدد جشنواره تئاتر كودك در دزفول را مورد تاكيد قرار داد و ابراز اميدواري كرد پس از وقفه اي چند ساله، دزفول امسال شاهد برگزاري دوباره اين جشنواره باشد.

وي تصریح کرد: برگزاري جشنواره تئاتر كودك علاوه بر ايجاد نشاط و افزايش كيفي و كمي توليد گروه هاي تئاتر شهرستان موجب رونق دوباره اين رشته از هنر در خوزستان مي شود.

عظيم سرافراز سخنگوي شوراي شهر دزفول با استقبال از برگزاري مجدد جشنواره تئاتر كودك دزفول بیان داشت: این شهرستان ظرفيت برگزاري جشنواره كشوري تئاتر كودك را نيز دارد و تمام مجموعه شوراي شهر و شهرداري براي احياي مجدد جشنواره تئاتر دزفول اعلام آمادگي مي كند.

چناني معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان اظهار کرد: جشنواره تئاتر كودك دزفول يكي از جشنواره هاي باسابقه خوزستان می باشد كه تاثير بسيار زيادي بر جامعه و گروه هاي هنري استان داشته است.

وی با تاكيد بر اينكه امسال پس از چندين سال وقفه جشنواره تئاتر كودك دزفول را در تقويم برنامه هاي فرهنگي اين شهر ثبت مي كنيم از سرمايه گذاري و حمايت مالي بخش خصوصي از اين جشنواره استقبال كرد و اذعان داشت: با توجه به مخاطبان زياد اين جشنواره امسال سهم بيش تري براي بخش خصوصي در نظر گرفته مي شود.

چنانی بیان کرد: جشنواره تئاتر كودك همه مجموعه هاي هنري را در استان شامل مي شود، به همين خاطر علاوه بر ايجاد شور و نشاط و افزايش رقابت بين گروه هاي تئاتر موجب ارتقاي كيفي توليدات هنري شهرستان و استان مي گردد.

هفتمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوانان خوزستان در سال 1390 در دزفول برگزار شد اما به دليل مشكل مالي اين جشنواره با وقفه اي 4 ساله مواجه شده است.

شهرستان دزفول داراي 17 گروه فعال تئاتر است كه در اين گروه ها بيش از 150 هنرمند، نويسنده، كارگردان و عوامل فني مشغول فعاليت هستند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.