سفر وزیر بازرگانی انگلیس به ایران به تعویق افتاد

سفر وزیر بازرگانی انگلیس به ایران به علت بروز بحران در صنعت فولاد انگلیس به تعویق افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ ساجد جاوید – وزیر بازرگانی انگلیس-- بزرگ‌ترین سفر بازرگانی خود به ایران را به خاطر بروز بحران در صنعت فولاد انگلیس به تعویق انداخت.

پس‌ از آنکه گروه تاتای هند در ماه مارس (اسفند 94) اعلام کرد به فعالیت‌های فولاد خود در انگلیس پایان می‌دهد و شرکت‌های فعال در زمینهٔ فولاد خود را به فروش می‌رساند، صنعت فولاد انگلیس با بحران جدی در این عرصه روبرو شد. برچیده شدن فعالیت‌های فولاد گروه تاتای هند که بزرگ‌ترین گروه فولاد در انگلیس محسوب می‌شود می‌تواند صنعت انگلیس را با مسئله بیکاری در این بخش، واردات فولاد ارزان از چین و افزایش هزینه‌ها مواجه سازد.

سخنگوی وزارت بازرگانی انگلیس اعلام کرد: سفر ساجد جاوید به تهران به زمان دیگری موکول می‌شود. با توجه به تشدید بحران در صنعت فولاد انگلیس، وی در نظر دارد سفر خود به تهران را به تعویق بی اندازد؛ با این حال متعهد است برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و تجارت با بازار نوظهور این کشور زمانی را اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، پایان فعالیت گروه فولاد تاتای هند در انگلیس موجب شد انتقادات گسترده‌ای به وزیر بازرگانی این کشور وارد شود. او در حال حاضر باید برای حفظ اشتغال کارمندان بخش فولادسازی انگلیس تدابیری بیندیشد.

با لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا و آلمان موفق شدند با سرمایه‌گذاری میلیاردی در بازار نوظهور ایران، از شرایط بهره‌مند شوند این در حالی است که جامعه تجاری انگلیس نسبت به بی‌توجهی و سهل‌انگاری دولت این کشور برای جلب بازار ایران شکایت داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار