بلومبرگ: جادوی نفت 50 دلاری و احیای بازارهای جهانی+ نمودار

بلومبرگ در گزارشی نوشت پیش‌بینی نفت 50 دلاری در سال 2016 به بازارهای جهانی رونق دوباره می‌بخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در گزارشی به قلم "دیوید وث" نوشت: شرکت‌های انگلیسی "بریتیش پترولیوم پی ال سی" ، "صنایع نابورس" و "منابع طبیعی پیونیر" از افزایش نسبی بهای جهانی نفت ابراز خوش‌بینی کردند و معتقدند رسیدن به نفت بالای 50 دلار، کمپانی‌های بین‌المللی را به استخراج بیشتر نفت تشویق می‌کند و نقدینگی بیشتری در این بازار به جریان خواهد افتاد.

 بهای نفت در معاملات سه شنبه بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود در سال 2016 رسید. افزایش بهای بنزین و كاهش غیرمنتظره موجودی انبارهای نفت خام در آمریكا، بهای نفت را بالا برد.

معامله نفت خام برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت آمریكا روز گذشته، به دلیل افزایش بهای بنزین، سه درصد نسبت به روز پیش افزایش داشت.

اما در معاملات الكترونیكی پس از بسته شدن صحن بازارها به دلیل انتشار گزارشی كه نشان داد موجودی انباری نفت در آمریكا كاهش یافته است، هر دو بیش از چهار درصد نسبت به روز پیش افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در سال 2016 رسید.

پیش‌بینی می‌شود افزایش بهای نفت به 50 دلار، موجب افزایش حس رقابتی در بازار و ثابت ماندن بهای طلای سیاه در سطح میانگین بهای سال 2014 شود. میانگین بهای 53 دلار در هر بشکه می‌تواند به سود 50 عدد از بزرگترین کمپانی‌های نفتی جهان منتهی شود که آماده افزایش حجم استخراج  از حوزه‌های نفتی هستند. روسای این شرکت‌ها پیش‌بینی کردند بازارهای جهانی در نیمه دوم سال 2016، شاهد افزایش تولیدات خواهد بود.

 پیش از این، بانك باركلیز انگلیس پیش بینی كرده بود تقاضای نفت در سه ماهه چهارم 2016 افزایش یابد و بهای آن در اواخر امسال به 50 دلار در هر بشكه برسد.

بلومبرگ: جادوی نفت 50 دلاری و احیای بازارهای جهانی

انجمن نفت آمریكا روز گذشته اعلام كرد این كشور هفته گذشته تقریبا 1.1 میلیون بشكه نفت از ذخایر انبارها برداشت كرده است. درحالی كه پیش بینی شده بود در هفته یاد شده 2.4 میلیون بشكه به ذخایر انبارها اضافه شود.

بهای نفت برنت دریای شمال روز گذشته به هنگام بسته شدن بازار لندن با یك دلار و 26 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن 45 دلار و 74 سنت در هر بشكه معامله شد؛ اما سپس در معاملات الكترونیكی بازار، بالاترین سطح خود را در سال 2016 تجربه كرد و با 2 دلار و یك سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن به 46 دلار و 49 سنت رسید.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریكا نیز در پایان معاملات بازار نایمكس آمریكا با یك دلار و 40 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن به 44 دلار و چهار سنت در هر بشكه رسید؛ اما پس از بسته شدن صحن بازار، در معاملات الكترونیكی بازار با 2 دلار و 19 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن، به 44 دلار و 83 سنت رسید و بالاترین سطح خود را از ابتدای سال 2016 تا كنون تجربه كرد.

زمانیکه بهای نفت بیش از 37 دلار در هر بشکه باشد، به ازای هر 5 دلار بیشتر، 200 دلار درآمد برای شرکت‌های بزرگ نفتی در پی دارد. زمانیکه بهای نفت به بیش از 52 دلار در هر بشکه برسد، تمایل شرکت‌ها برای افزایش سطح استخراج نیز بیشتر می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار