زیان67 میلیارد دلاری شرکت های نفتی آمریکایی

سقوط بهای نفت در بازار جهانی زیانی67 میلیارد دلاری برای شرکت های نفتی آمریکایی به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان؛ بر اساس یک گزارش منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کاهش بهای نفت در بازار جهانی باعث شده است تا 40 شرکت آمریکایی، 67 میلیارد دلار زیان مالی را متحمل شوند. انتظار می رود روند زیان دهی این شرکت ها در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است در این گزارش شرکت های بزرگی همانند "اکسان موبیل" و "شورون،" که هر دو سال گذشته سودآوری داشتند، مورد بررسی قرار نگرفته اند. دلیل دیگر حذف این شرکت ها از بررسی ها، سرمایه گذاری آن ها در کشورهای خارجی است که سود قابل توجهی را برای آن ها به همراه داشته است.

بیشترین ضرر کاهش بهای نفت، دامن گیر شرکت هایی شده است که در زمان بهای بالای نفت، نتوانسته بودند بدهی های خود را پرداخت کنند. 18 شرکتی که بیشترین سطح ضرر را گزارش دادند، بیش از 57 میلیارد دلار بدهی داشتند. در مقایسه 22 شرکت با سطح ضرر کمتر، 40 میلیارد دلار بدهی داشتند.

شرکت های بدهکار، فرصت کمتری برای اشتباهات دارند. هنگامی که این شرکت ها منابع مالی خود را از دست می دهند، بازپرداخت سود برای آن ها بسیار دشوار تر می شود.

با این که بهای نفت از پایین ترین سطح خود در چندین سال گذشته، 26 دلار، افزایش یافته است، شرکت های نفتی همچنان تحت فشار فراوانی قرار دارند و بسیاری از آن ها ممکن است ورشکسته شوند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار