مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تملک ۴۵ واحد صنعتی لرستان از سوی بانک ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی یزدانی با اشاره به وجود هزار و ۳۱۲ واحد صنعتی در لرستان گفت: از این تعداد ۸۹۴ واحد فعال و ۴۱۸ واحد نیز غیر فعال هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع کل واحدهای صنعتی لرستان هزار و ۲۶۰ مورد جزو واحدهای کوچک است افزود: هم اکنون ۳۲ درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیر فعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تعداد واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی لرستان ۳۳۵ واحد بوده که از این تعداد ۱۰۲ مورد تعطیل است گفت: هم اکنون ۳۲ درصد این واحدها غیر فعال بوده و این در حالیست که میانگین غیر فعال بودن واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی کشور ۱۹ درصد است.

یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ واحد صنعتی مستقر در شهرکهای لرستان از سوی بانکها تملک شده است گفت: ۴.۱ درصد واحدهای تملک شده از سوی بانکهای کشور مربوط به لرستان است.

وی افزود: از مجموع واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانکها در لرستان تنها ۱۶ مورد فعال و ۲۹ مورد غیر فعال است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به صدور جواز تاسیس برای هزار و ۷۷۲ طرح صنعتی لرستان گفت: از این تعداد مقرر شده که ۴۳۲ مورد در شهرکهای صنعتی مستقر شوند.

یزدانی با اشاره به راه اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان و تکمیل واحدهای صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در قالب آن افزود: تعداد این واحدها در استان سه هزار و ۵۰۰ مورد بوده که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند.

وی تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی لرستان را ۲۰ مورد عنوان کرد و گفت: در ۱۶ مورد از آنها در حال واگذاری زمین هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: هم اکنون علی‌رغم وجود زیرساختهای لازم در دو شهرک صنعتی کوهدشت و شماره سه خرم آباد هنوز هیچ واحدی در آنها به بهره برداری نرسیده است.

یزدانی همچنین از بازگشت ۲۷ واحد صنعتی لرستان به چرخه تولید خبر داد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: تملک ، واحد ، صنعتی ، لرستان ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.