کرمان؛

بیشتر آثارتاریخی کرمان موقوفه است

اداره کل اوقاف استان کرمان به عنوان متولی بیشتر آثار تاریخی کرمان در تبدیل موقوفه حاج آقا علی رفسنجان وتبدیل آن به بزرگ ترین هتل سنتی ایران مشارکت دارد.

اوقاف کرمان بانی ایجاد بزرگترین هتل سنتی ایرانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی اوقاف، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده گفت: قرار گرفتن قبور مطهر 150 بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان و دارا بودن 6 هزار موقوفه و بیش از 60 هزار رقبه با کاربری مسکونی ،تجاری و کشاورزی جایگاه استان کرمان را در ردیف استانهای اول کشور از لحاظ کمیت قرار داده است.

وی اظهار کرد: باغ موقوفه فتح آباد کرمان باغ و خرابه ای متروک بود که با حمایت های استاندار محترم وبه همت بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان امروزه تحول عظیمی را از لحاظ گردشگری و شکوفایی موقوفات در استان رقم زده است.

قاسمی زاده افزود : هم اکنون بیش از 15 هزار متر مربع از اراضی تحت مالکیت این موقوفه در فاز های مختلف گردشگری و کشت بیش از 350 نمونه از انواع گیاهان داروئی با فعالیت بیش از 70 نفر نیروی بومی اشتغال ایجاد شده است.

قاسمی زاده در خصوص عملیات احیاء خانه حاج آقاعلی بزرگترین خانه خشتی وقفی جهان و قطب دوم گردشگری حوزه موقوفات استان گفت: عملیات اجرایی مرمت این خانه عظیم با سرمایه گزاری از محل عواید موقوفات در دست اقدام می باشد .

وی ساخت تالار بزرگ احسان را یکی از پروژه های عظیم اوقاف در شهر کرمان عنوان و تصریح کرد: ساخت این مجتمع در زمینی بمساحت 13 هزار متر مربع با سرمایه گزاری از محل عواید و پذیره های موقوفات استان تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات ساخت و ساز در دست اقدام می باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار