بیش از 58 میلیارد ریالی حامیان به ایتام کهگیلویه و بویراحمد کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد از مساعدت بیش از 58 میلیارد ریالی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین این نهاد از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی در دیدار با فرماندار شهرستان بویراحمد، گفت: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح­‌هایی هستند که کمیته امداد به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می­‌کند.
 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده­‌اند، افزود: طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن­که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تأمین معاش خانواده نیست که تشخیص نیازمند بودن این خانواده­‌ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود.
 
محبی با بیان اینکه در هر کدام از این طرح­‌ها، فرد خیّر می‌­تواند حامی تعدادی از این کودکان شود، گفت: حامیان این طرح‌ها ماهانه مبلغ 30 هزار تومان و بالاتر به عنوان سرانه ایتام به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هزار و 645 حامی، سرپرستی 3 هزار و 140 یتیم تحت حمایت در استان را بر عهده دارند، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون حامیان ایتام بیش از 52 میلیارد و 632 میلیون ریال به حساب ایتام تحت سرپرستی خود واریز کرده‌اند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان تعداد حامیان طرح محسنین را یک هزار و 536 نفر برشمرد و تصریح کرد: این حامیان نیکوکار از یک هزار و 735 نفر از فرزندان محسنین حمایت کرده و در سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 454 میلیون ریال به آنان مساعدت کرده‌اند.
 
محبی با اشاره به اینکه تعداد حامیان و میزان مساعدت آنان در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در همین زمینه در حال حاضر شهر دهدشت با مبلغ 2 میلیارد و 914 میلیون ریال در رتبه اول و منطقه 2 یاسوج با یک میلیارد و 885 میلیون ریال در رتبه دوم 15 منطقه استان قرار دارند.
 
وی همچنین یادآور شد: بالاترین مبلغ سرانه ایتام مربوط به شهر باشت با مبلغ 159 هزار تومان است و قلعه‌رئیسی و منطقه 2 یاسوج با سرانه 120 و 118 هزار تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
محبی با بیان اینکه در حال حاضر درصد بیشتری از حامیان ایتام ما، برون استانی هستند، گفت: امید است با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، شاهد افزایش خیرین درون استانی باشیم.
 
وی یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری را توانمندسازی و اشتغال‌زایی مددجویان عنوان کرد و خواهان همکاری و تعامل بیشتر فرمانداران در این راستا شد.
 
محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این دیدار در خصوص هرگونه همکاری باکمیته امداد اعلام آمادگی و بر مشارکت در امور خیر تأکید کرد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.