مدیر کل دفتر نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از راه اندازی قسمت مربوط به مواد اولیه سامانه سازمان غذا و دارو خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنت مدیر کل دفتر نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در همایش ملی نشان ایمنی و سلامت که امروز در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: تمام تلاشی که از سوی صنایع غذایی و مدیران ما در جهت تأمین مواد غذایی صورت گرفته است، قابل تقدیر است. هم اکنون دغدغه کشور تأمین مواد غذایی نیست و کاهش دریافت کالری از طریق چربی‌ها و کاهش دریافت نمک از اهداف این سازمان است. 

وی افزود: بیشترین مخاطره‌ای که سلامت مردم را تهدید می‌کند بیماری‌های غیرواگیر است که موزی‌ترین این بیماری‌ها دیابت است. این بیماری در جوامع در حال توسعه و صنعتی تهدید محسوب می‌شود. در آینده نزدیک بودجه‌ها به سمت درمان و پیشگیری از این بیماری‌ها هزینه می‌شود و امیدواریم بتوانیم حجمهٔ این بیماری‌ها را کنترل و به حداقل برسانیم. 

وی هدف دیگر این سازمان را در سال جاری راه اندازی سامانه سازمان غذا و دارو خواند و ادامه داد: تلاش می‌کنیم با راه اندازی قسمت مربوط به مواد أولیه سامانه سازمان غذا و دارو تا اردیبهشت ماه از دغدغه تولیدکنندگان صنایع غذایی بکاهیم.

جنت اظهار داشت: اميدواريم به كمك اين سامانه، تنوع محصولات غذايي افزايش يابد و محصولات سلامت محور با كيفيت مناسب و فرمولاسيون مطلوب در اختيار مردم قرار گيرد. البته بدون كمك توليدكنندگان و فعالان اقتصادي در حوزه ي صنايع غذايي و سلامت نمي توان به اين مهم دست يافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار