رئیس سازمان غذا و دارو از اجرای برنامه های مشترک بین این سازمان و آموزش و پرورش جهت فرهنگ سازی در الگوی مصرف دارو در بین دانش آموزان به صورت سمبلیک و در سطح کوچک خبر داد.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا ودارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه هایی در دست اقدام سازمان غذا و دارو با مشارکت سازمان آموزش و پرورش برای کنترل آسیب، گفت: آموزش کودکان برای رعایت اصول بهداشتی، مراقبت های دوره بیماری، جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو و گذراندن دوره درمان به صورت کامل از جمله برنامه های کاهش آسیب است که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این آموزش ها در قالب کتاب های صوتی و انیمیشن ها با مضمون ذکر شده در سی دی ها به مدارس داده می شود تا در اختیار کودکان قرار گیرد و مسائل را با زبان کودکانه و ساده برای آنها بیان کند.

دیناروند تاکید کرد: باید فرهنگ سازی را از سنین کمتر که تاثیر پذیر تر هستند، شروع کنیم تا به تدریج در کل جامعه  نهادینه شود. این کار راحتی نیست و بسیار زمان بر است، این اقدامات هنوز در حد سمبلیک و کوچک است چرا که میلیون ها دانش آموز داریم و هنوز نمی توانیم فکر کنیم که آنها مخاطب ما هستند.

وی در پایان گفت: در بحث الگوی مصرف برای تمام سنین برنامه هایی را در نظر داریم اما به دلیل اینکه امکانات و اعتبارات ما محدود است، دستاوردهای چشم گیری در این زمینه نداریم. امیدواریم برنامه هایی که به صورت سمبلیک  در حال اجرا است با کسب اعتبارات بیشتر توسعه یابد و در سطح ملی ارائه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.