رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سالانه حدود 2 هزار میلیارد تومان برای کاهش هزینه‌های دارویی در کشور سرمایه گذاری می‌کنیم .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در جشن بیست و پنجمین سال بیماری‌های خون، سرطان و پیوند سلول های بنیادین ایران با اشاره به اینکه سلامت یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: در مورد پیوند نگاه وزیر بهداشت بسیار مثبت است و بارها تاکید کرده که کمک‌های لازم را می‌کند و در کاهش هزینه‌های پیوند چیزی کم نخواهیم گذاشت. در این راستا باید بگویم که سالانه حدود 2 هزار میلیارد تومان برای کاهش هزینه‌های دارویی سرمایه‌گذاری می‌شود. 

وی در پاسخ به خواسته یکی از بیماران پیوند مبنی بر ساخت بیمارستان دوم شریعتی گفت: من قول می‌دهم که قول ساختن این بیمارستان را از وزیر بگیرم. 

دیناروند همچنین عنوان کرد: دکتر روحانی در ابتدای کار دو اولویت مهم را صراحتا تعیین کرد یکی از این اولویت‌های مسائل هسته‌ای بود که علی رغم سختی ها سرانجام موفق شد و در واقع این دولت یکی از بزرگترین معضلات کشور را حل کرده است، هرچند که در داخل و خارج از کشور افرادی نخواستند این اتفاق بیفتد. 

وی ادامه داد: در شروع کار دولت تدبیر و امید معضلات زیادی در حوزه سلامت داشتیم که خوشبختانه بخش عمده‌ای از آن حل شد. زمانی رسیدن به برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه دور از دسترس به نظر می‌آمد در حالی که اکنون هزینه پرداختی از جیب مردم به 40 درصد رسیده است و رسیدن به معیار 30 درصدی کاملا قابل دسترس است. 

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تقدیر از پزشکانی مانند دکتر قوام زاده که در تاریخ کشور موثر بوده‌اند، اظهار کرد: 5 هزار نفری که درمان پیوند برای آنها انجام شد، افرادی بودند که درمان آنها بسیار سخت بوده است و اگر پیوند می‌شدند باید هزینه‌ی زیادی برای آنها انجام می‌شد که فرضا هم بی‌نتیجه می‌ماند در حالی که این افراد اکنون زنده هستند. 

وی اضافه کرد: پیوند از نظر اقتصادی بسیار کمک کننده است. در حوزه سلامت همواره می‌گوییم پیشگیری بهتر از درمان است اما این بدین معنا نیست که درمان خوب نیست زیرا درمان در بسیاری از موارد پیشگیری از هزینه‌های سنگین بعدی است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار