بیماری های غیرواگیر معضل اصلی بهداشت کشور

معاون بین الملل دانشکده بهداشت گفت: مبارزه با بیماری های غیر واگیر و تربیت مدیران سلامت برای خدمت رسانی به مردم باید از اصول اساسی سلامت کشورها قرار گیرد.

امیر حسین تکیان معاون بین الملل دانشکده بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دستور سازمان ملل مبنی بر توسعه سلامت اظهار داشت: پوشش های همگانی، مبارزه با بیماری های غیر واگیر و تربیت مدیران سلامت برای خدمت رسانی به مردم از اصول اساسی سلامت کشورها باید قرار گیرد. 

وی بیان کرد: نقش دانشکده بهداشت در سلامت جامعه و پوشش همگانی بیمه های درمان با محوریت آموزش، پژوهش و خدمت رسانی بسیار مفید است.

معاون بین الملل دانشکده بهداشت با بیان اینکه ایجاد ارتباط با محققان وزارت بهداشت در زمینه پیشرفت سلامت در کشور انجام می شود، افزود: دانشکده بهداشت به عنوان موسسه مادر، سلامت عمومی جامعه را بر عهده دارد و همیشه سعی بر مبارزه با بیماری های غیر واگیر داشته است. 

تکیان تاکید کرد: در این زمان وزارت بهداشت در بهبود وضعیت سلامت افراد نقش مهم و اساسی را ایفا می کند و این وزارت خانه مسئولیتی سنگین در حوزه پژوهش در مورد بیماری های غیر واگیر عهده دار است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار