شیوع بیماری‌های غیرواگیر با مصرف غذای ناسالم

متاسفانه با مصرف زیاد فست‌فود و قند روزانه خطر ابتلای افراد به بیماری‌های غیرواگیر در دنیا بیشتر می‌شود.

دلتیو گنتاگون دبیر سازمان بهداشتی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نخستین همایش بین‌المللی توسعه پایدار سلامت اظهار داشت: پیشگیری از بیماری‌های واگیر یکی از اصلی‌ترین چالش‌های موجود در جهان امروزی است به طوری که در ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران سیستمی برای رفع و جلوگیری  از پیشرفت این بیماری‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات کنونی مردم دنیا دیابت است زیرا این بیماری متأسفانه همه اعضای حیاتی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد.

دبیر سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه تغذیه سالم یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به دیابت است، افزود: با خوردن مواد غذایی کم‌چرب همچنین کاهش مصرف قند در طول روز می‌توان از دیابت به خوبی پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مستلزم فعالیت‌های بدنی روزانه است؛ ابراز داشت: علاوه بر ورزش می‌توان با مصرف سبزیجات و میوه‌های متنوع از ابتلا به این بیماری نهفته جلوگیری شود.

گنتاگون ادامه داد: استفاده بیش از حد چربی و غذاهای آماده سبب بروز بیماری‌های غیرواگیر به خصوص دیابت می‌شود.

دبیر بهداشت جهانی تصریح کرد: مراکز پزشکی ما مرتباً در حال تلاش اند تا از بیماری‌هایی چون دیابت و مالاریا پیشگیری کنند، همچنین در مبارزه با بیماری‌ها نباید زمان را از دست دهیم.

وی در پایان گفت: با توجه به شیوع زیاد بیماری‌های غیرواگیر همچنان به تحقیقات خود برای پیشگیری از این بیماری‌ها ادامه می‌دهیم، و از همه مراکز پزشکی، دانشگاهی و خود مردم می خواهیم برای بهبود شرایط جهانی تلاش خود را دو چندان کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.