وزیر کشور ایران و وزیر دادگستری ایتالیا بر اجرایی شدن توافقات و اسناد همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و به روز رسانی انها تاکید کردند.

تاکید وزیر کشور ایران و وزیر دادگستری ایتالیا، براجرائی شدن اسناد همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور و "اورلاندو" وزیر دادگستری ایتالیا که در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و بر اجرایی شدن توافقات و اسناد همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و به روز رسانی انها توافق کردند.
 
رحمانی فضلی و اورلاندو، در این دیدار ضمن اشاره به سابقه تاریخی همکاری های ایران- ایتالیا و سفرهای متقابل مقامات عالیرتبه دو کشور، به تمایل جدی رهبران ایران و ایتالیا، برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف اشاره داشتند.
 
وزرای کشور ایران و دادگستری ایتالیا، در این نشست ضمن اشاره به اهمیت توسعه همکاری های فی مابین، برضرورت تبادل هیات های دو کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر، از طریق اجرایی نمودن اسناد همکاری متبادله تاکید کردند.
 
رحمانی فضلی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با ترانزیت مواد مخدر به اروپا و تاکید بر اینکه " ایران بخشی از هزینه های صلح و ثبات وبرقراری امنیت کشورهای واقع در مسیر بالکان را از طریق ممانعت از ترانزیت مواد مخدر می پردازد، خواهان توجه و نقش افرینی مسئولانه کشورهای اروپایی و حمایت انان از کشورهای واقع در خط مقدم مبارزه گردید و امادگی کشورمان را برای امضای موافقت نامه معاضدت قضائی و دیگر اسناد مرتبط با ایتالیا اعلام نمود.
 
اورلاندو وزیر دادگستری ایتالیا نیز خواهان همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم گردید.
 
در پایان این دیدار مقرر شد، توافقات انجام شده، در اسرع وقت، از طریق برگزاری نشست های مشترک کارشناسی به مورد اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار