مدیر جهادکشاورزی شهرستان سلطانیه از برگزاری 17 دوره آموزشی ویژه زنان روستایی در شهرستان سلطانیه خبر داد و گفت: در این دوره‌های آموزشی 424 نفر شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛مصری افزود: این دوره‌ها با استقبال مناسبی از سوی علاقمندان به فعالیت‌های کشاورزی مواجه شد.

وی ادامه داد: سبزی‌ کاری و گل‌ کاری در منازل، پرورش بوقلمون، پرورش قارچ خوراکی و شناسایی و بهره‌ برداری از گیاهان دارویی از عمده موضوعاتی بود که به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی ویژه زنان روستایی توضیح داده شد.

مصری با اشاره به آموزش شیوه زراعت زعفران به زنان مناطق روستایی در شهرستان سلطانیه افزود: شیوه‌های اصولی فرآوری محصولات زراعی و باغی و تولید و پرورش توت‌فرنگی از دیگر مباحثی است که در این دوره‌ها آموزش داده شد.

وی مدت دوره‌های آموزشی برگزار شده برای زنان روستایی در شهرستان سلطانیه را 101 روز اعلام کرد و گفت: این دوره‌ها در مساجد، مدارس، کتابخانه‌ها و پایگاه‌های بسیج مناطق روستایی تشکیل شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سلطانیه با اشاره به برگزاری 466 ساعت دوره آموزشی برای زنان روستایی این شهرستان تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی 424 نفر و به عبارتی 2 هزار و 499 نفر روز دوره برگزار شده است.

مصری بیان کرد: در دوره‌های مهارتی فوق با نمایش فیلم‌های موضوعی سعی در تفهیم و تبیین بهتر موضوعات برای شرکت کنندگان داشتیم که در این راستا اقدام به پخش 48 مورد فیلم آموزشی به موضوعات مرتبط شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.