مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان از بازدید استاندار زنجان از سد مراش و بند تنظیمی ایالوخبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان درجریان بازدید استاندارزنجان از عملیات اجرایی سدمراش گفت: سد مراش آب اراضی چهارهزارو 796 هکتار منطقه انگوران از شهرستان ماهنشان را تأمین می کند.

حمیدنیا درجریان بازدید استاندار زنجان از عملیات اجرایی سدمراش گفت: سد مراش آب اراضی چهارهزارو 796 هکتار منطقه انگوران از شهرستان ماهنشان را تأمین می کند.وی هدف از اجرای این سد را تأمین آب برای آبیاری اراضی کشاورزی، صنایع وشرب اعلام کرد و اظهار داشت : آب قابل تنظیم سد 4/46 میلیون متر مکعب در سال است ، از این میزان 5/2 میلیون متر مکعب برای شرب ، 5/4 میلیون متر مکعب برای صنعت و 32 میلیون متر مکعب برای کشاورزی،4/7 میلیون مترمکعب برای حقابه زیست محیطی در نظر گرفته شده است .

وی افزود: این سد از نوع خاکی غیر همگن با هسته رسی ، به ارتفاع 75 متر از پی و حجم مفید مخزن سد 33 میلیون متر مکعب می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اعتبارمصوب سال جاری این طرح را بالغ بر170میلیارد ریال اعلام کرد و گفت :تاپایان سال 94 برای این طرح اعتباری بالغ بر620 میلیارد ریال هزینه شده وپیشرفت فیزیکی سد47 درصداست.

حمیدنیا درادامه این بازدید استاندار زنجان پروژه سد مراش را بزرگترین پروژه آبی شهرستان ماهنشان دانست و گفت: این سد از معدود طرحهای است که هم آب کشاورزی،شرب وصنعت ماهنشان و دندی را تأمین و با ایجاد مجتمع آبرسانی 127 روستای منطقه از نعمت آب این سد بهره مند خواهند شد.

لازم بذکر است دراین بازدید که اعضای شورای اداری استان زنجان نیز حضور داشتند استاندار زنجان از اقدامات و فعالیتهای مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ، مشاور و پیمانکار این طرح قدردانی نمود.

گفتنی است این سد در 125 کیلو متری جنوب غربی زنجان در روستای مراش منطقه انگوران ، از توابع شهرستان ماهنشان در حال احداث می باشد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.