همزمان با آغاز هفته سلامت، جشن سلامت در مدارس اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ در مراسمی که صبح امروز در دبستان شهید علی سقایی اردبیل و با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد دانش‌آموزان بر سر سفره سلامت که در آن غذاهای طبیعی و سالم مهیا شده بود نشستند و بر تغذیه سالم به ویژه در وعده صبحانه تاکید کردند.

هفته سلامت که با شعار علیه دیابت از امروز تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود بر اساس شعار جهانی «علیه دیابت با برنامه‌های مختلف در استان اردبیل» گرامی داشته می‌شود که تاکید بیشتر بر استفاده از غذاهای طبیعی و سالم و دوری از مواد غذایی آماده و فست‌فود است.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: به دلیل افزایش بیماری دیابت و شیوع سریع آن در گروه‌های سنی مختلف سازمان بهداشت جهانی شعار «مبارزه با دیابت» را به عنوان شعار امسال جهانی معرفی کردند تا ابعاد این بیماری که در جهان 400 میلیون نفر را تهدید می‌کند و در کشورمان نیز بین 4 تا 5 میلیون نفر به آن مبتلا هستند به حداقل رسیده و آسیب‌های آن کمتر شود.

احمد ناصری افزود: باید با بسیج همگانی نسبت به تامین سلامت تک تک افراد جامعه تلاش کرد چرا که سلامت نقش مهمی را در انجام امورات و ایفای نقش اجتماعی و تاثیرگذار دارد که در این زمینه باید امر سلامت در تمام مراحل رشد مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اولین موضوعی که به زندگی سالم کمک می‌کند تغذیه مناسب و مطلوب است و در کنار آن امر بهداشت و ورزش باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از دانش‌آموزان و اولیا خواست تا نسبت به تامین سلامت فرزندان به عنوان نسل آینده تلاش بیشتر و جدی‌تری را انجام دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، برگزاری ، جشن ، سلامت ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.