مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ۶ میلیون و ۵۳ هزار و ۳۱۱ رأس دام در مقابل انواع بیماری‌های استراتژیک طی سال گذشته در استان اردبیل واکسینه شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی با بیان اینکه دامپزشکی استان عملیات واکسیناسیون بیماری‌های استراتژیک را بدون وقفه در طول سال انجام می‌دهد، افزود: واکسیناسیون در خصوص ۱۵ تا ۲۰ بیماری استراتژیک دامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته ۲۷۴ هزار و ۱۲۷ رأس در جمعیت گوسفندی در مقابل بیماری PPR یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به واکسیناسیون ۱۱۸ هزار و ۳۱۳ رأس جمعیت گاوی در مقابل بیماری لمپی اسکین، افزود: علاوه بر این در بیماری بروسلوز یا تب مالت ۵۸ هزار و ۲۱۷ رأس در جمعیت گاوی و یک‌میلیون و ۳۶ هزار و ۲۳۰ رأس در جمعیت گوسفندی واکسینه شدند.

صالحی به واکسیناسیون یک‌میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۶۰ رأس گوسفند در مقابل بیماری آبله اشاره کرد و گفت: در بیماری شاربون گاوی نیز برای ۱۱۷ هزار و ۲۰۷ رأس دام واکسیناسیون انجام شد.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون ۹۹۵ هزار و ۳۱۳ رأس گوسفند در مقابل بیماری شاربون، ادامه داد: در جمعیت تک سمی‌ها نیز ۶۶۷ رأس دام در مقابل بیماری شاربون واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید به اینکه هیچ بیماری دامی به دور از چشم ناظران دامپزشکی استان نیست، اضافه کرد: از جمله تلاش بر این بوده با کاهش کانون‌های بیماری و مداخله به هنگام از گسترش احتمالی بیماری خودداری شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، واکسیناسیون ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.