معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون 5 هزار و 600 نفر در استان اردبیل به بیماری دیابت مبتلا هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق حضرتی افزود: هم‌اکنون 5 هزار و 600 نفر در استان اردبیل به بیماری دیابت مبتلا هستند که 11.3 درصد مردم استان اردبیل به این بیماری مبتلا بوده و نیاز است خانواده‌ها برای کاهش این بیماری هوشیاری همه‌جانبه‌ای داشته باشند و فرزندان خود را از این بیماری با اجرای برنامه‌های بهداشتی و کنترلی دور نگه دارند.

وی گفت: از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری‌ها در استان اردبیل برخی بیماری‌های واگیردار است که نیاز است خانواده‌ها با مراجعه به پزشک و پیشگیری از این بیماری‌ها خود و فرزندانشان را از این بیماری‌ها مصون نگه داشته و زندگی سالم را رقم بزنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به مناسبت هفته سلامت، پایگاه‌های سلامت در بسیاری از نقاط استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود و در این پایگاه‌ها مردم به صورت رایگان از ویزیت پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.

حضرتی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در استان اردبیل خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و دورافتاده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با برنامه‌ریزی منسجم و هدفدار در راستای ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی گام اساسی برداشته است و انتظار می‌رود در آینده شاهد افزایش این خدمات باشیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، ابتلا ، بیماری ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.