به گفته سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه کار ساخت کتابخانه مرکزی از سال 86 آغاز شد و از سال 91 نیز ادامه ساخت این کتابخانه با پیشرفت فیزیکی 32 درصد به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛معصومه حسنی‌خونسار گفت: تاکنون 2.5 میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه هزینه شدهو ساخت آن در مرحله اسکلت سازی است که در صورت عدم تخصیص اعتبار، اسکلت فلزیاین سازه پوسیده خواهد شد

حسنی‌خونسار تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی استانرا بیش از یک میلیون و 110 هزار جلداست و تعداد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه 95 باب عنوان کرد.

وی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه 41 هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای دارد گفت: 37 هزار متر مربع از این فضاها مربوط به کتابخانه‌های نهادی و حدود چهار هزار مترمربع نیز مربوط به کتابخانه‌های مشارکتی است.

حسنی‌خونسار در ادامه تعداد ایستگاه‌های مطالعه استان کرمانشاه را در حال حاضر 22 ایستگاه اعلام کرد و گفت: 14 مورد از اینایستگاه‌ها در شهر کرمانشاه و هشت مورد نیز در شهرستان‌های استان استقرار پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد:سال گذشته چهار باب کتابخانه در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید که سه باب از این کتابخانه‌ها در شهر کرمانشاه و یک باب نیز در شهر ریجاب شهرستان دالاهو بود.

حسنی‌خونسار افزود: تا پایان سال چهار کتابخانه که سه باب آنها روستایی بوده و یک باب شهری است، در استان به بهره‌برداری خواهند رسید.این کتابخانه ها حدود 1280 مترمربع به سرانه فضای کتابخانه‌ای استان اضافه خواهند کرد.

انتهای یپام/ج

برچسب ها: کرمانشاه ، کتابخانه ، کتاب ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.