قرآن منسوب به حضرت امیرالمؤمنین(ع) منتشر می‌شود

تولیت آستان علوی با تشکیل یک کمسیون تخصصی طرح چاپ نسخه ای از قرآن کریم منسوب به حضرت علی علیه السلام را به اجرا گذاشت.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تولیت آستان علوی با تشکیل یک کمسیون تخصصی طرح چاپ نسخه ای از کلام الله مجید را که به حضرت علی علیه السلام منسوب است و در کتابخانه ی آستان علوی نگهداری می شود به اجرا گذاشت.

سید عیسی الخراسانی از اعضای شورای آستان علوی گفت: در راستای اجرای برنامه های علمی و فرهنگی و تبلیغاتی آستان علوی طرح چاپ نسخه ای از قرآن مجید را که به حضرت علی علیه السلام منسوب است به اجرا گذاشتیم و به این منظور کمسیونی به ریاست تولیت محترم آستان و با عضویت بنده و حجت الاسلام اسعد الخاقانی مسئول بخش امور دینی و حجت الاسلام صفاء الوديس مسئول کارگاه ترمیم نسخ خطی آستان تشکیل شد.

الخراسانی افزود: این کمسیون در نظر دارد پژوهش علمی مفصلی را در رابطه با این نسخه  آماده کند و به این منظور از تجارب کارشناسان با تجربه ای از ایران و پاکستان و دانشگاه بغداد بهره خواهیم برد و تمامی کارشناسان نسخ خطی آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام کردند.

عضو شورای آستان علوی در ادامه گفت: از این نسخه خطی به صورت دقیق و با کیفیت بالا عکسبرداری شده و تمامی جوانب آن از قبیل قدمت آن و بررسی کربن 14 پوست و جلد نسخه نیز بررسی خواهد شد و اعضای کمسیون در حال حاضر مشغول تبادل نظر با کارشناسان مجرب می باشد تا بتوانیم این نسخه ی نفیس وگرانبها را به بهترین شیوه منتشر کنیم.  




انتهای پیام/
برچسب ها: تولیت ، قرآن ، حضرت علی ، نسخه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار