قائم مقام شورای عالی قرآن عنوان کرد:

مؤسسات قرآنی مرکزنشین از حمایت‌های دولتی بیشتری برخوردارند

شورای عالی قرآن در نظر دارد طرحی را تصویب کند که مشمولین خدمت سربازی که در مؤسسات مردمی، خیریه و خدماتی کار می‌کنند، این فعالیت آن‌ها جزء خدمت سربازیشان محسوب شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در نشست تخصصی «بررسی میزان تحقق حمایت‌های دولت از مجموعه‌های قرآنی مردمی» که بعدازظهر دیروز در اتحادیه تشکل های قران و عترت کشور برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت حمایت از فعالان  بخش مردمی به ماهیت نظام جمهوری اسلامی که نظامی مردمی است، باز می‌گردد.

وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب حزبی یا یک کودتای نظامی نبوده بنابراین هنگامی که پایه و اساس یک نظام در توانمندی‌های مردمی است، به طورحتم با تداوم و استمرار انقلاب باید این ماهیت حفظ شود.

قائم مقام شورای عالی قرآن گفت: حضور مردم از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است بنابراین حمایت از حرکت‌های مردمی و حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف یک ضرورت غیرقابل انکار است.

وی افزود: زمانی که یک جریان مردمی بخشی از اهداف یک نظام را پیگیری می‌کند، نظام باید به این جریان کمک کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند.

سرابی در رابطه با مشمولین خدمت سربازی گفت: شورای عالی قرآن در نظر دارد یک دفتر قانونی فراهم کند و مشمولین خدمت سربازی که در مؤسسات مردمی، خیریه و خدماتی کار می‌کنند، این فعالیت آن‌ها جزء خدمت سربازیشان محسوب شود که این امر نیازمند طرح تصویب و قانون است.

وی بیان کرد: در شورای عالی قرآن که شبیه پارلمان برای فعالیت‌های قرآنی است سه نماینده از تشکل‌های قرآنی حاضر دارند که این حضور بسیار اثرگذار خواهد بود.

سرابی گفت: برای مدیریت کلان مؤسسات و  سیاست‌گذاری برای آن‌ها باید یک مرکزیتی وجود داشته باشد تا بتواند مؤسسات قرآنی را سازماندهی کند.

وی افزود: این مدیریت می‌تواند توانمندی مؤسسات را به هم‌افزایی رسانده و نقش نمایندگی و سخنگویی را از سوی مؤسسات عهده‌دار خواهد بود.

سرابی با اشاره به فقدان هماهنگی مؤسسات قرآنی بدون حضور اتحادیه‌ها تصریح کرد: مؤسسات مرکزنشین از حمایت‌های بیشتری برخوردار هستند و مؤسساتی که در حاشیه و در استان‌‌های دیگر قرار دارند کمتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت بنابراین اتحادیه‌ها می‌توانند در عادلانه بودن حمایت‌ها مؤثر باشند.

قائم مقام شورای عالی فرهنگ قرآنی در پایان اذعان کرد:  در شورای عالی قرآن تلاش برای ادغام اتحادیه‌های قرآنی هم‌چنان در حال انجام است و قدم اول در تأسیس نظارت در مؤسسات برداشته شده است.





انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار