سناریو افزایش قیمت بنزین این روزها بین دولت و مجلس دست به دست می شود و تنها چیزی که در این بین مهم است جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی سود جویان است که باید در راس همه تصمیمات باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت بنزین یکی از عوامل تاثیر گذار در سبد خانوار است چراکه افزایش قیمت آن موجب می شود تا نرخ سایر کالا ها قد بکشد.

اما این کالای استراتژیک این روزها در دوران بلاتکلیفی به سر می برد بطوریکه یک روز وزیر نفت از افزایش قیمت آن خبر می دهد، روزدیگر وزارت نفت از برداشت اشتباه رسانه ها از سخنان وزیر رونمایی می کند و روز بعدش نمایندگان مجلس شورای اسلامی حین بررسی بودجه سال 95 از افزایش پلکانی قیمت بنزین صحبت می کنند و هنوز چند ساعت از این ماجرا نگذشته بازهم اعلام می کنند که این موضوع به دلیل داشتن ابهامات موجود باید در کمیسیون تلفیق مجلس دوباره بررسی شود که این امر بلاتکلیفی اقشار کم درآمد جامعه را به همراه داشته است.

در همین رابطه محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع قیمت بنزین و کارت سوخت در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید قرار بر این شد که قیمت بنزین در سال95 مطابق سال 94تکرار شود و تغییر قیمت نداشته باشیم.

وی ادامه داد: گزارش افزایش مصرف بنزین در کمیسیون تلفیق مجلس اعلام شد و این گزارش حاکی از آن است که افزایش مصرف در کشور نداشتیم از این رو قرار بر این شد که دولت میزان مصرف سالانه بنزین را تعیین کند که اگر از آن میزان بیشتر شد مابه‌التفاوت به عنوان عوارض در بخش‌های مختلف همچون عوارض زیست‌محیطی، استفاده از زیرساخت‌ها و عوارض مرتبط با استفاده از سوخت مطرح شود.

پورابراهیمی ادامه داد: اگر دولت حداقل مبنا را قبول کند آن حداقل مبنا به عنوان مابه‌التفاوت عوارض اخذ می‌شود. لذا تا زمانی که دولت میزان مصرف سوخت را مشخص نکرده است کمیسیون درباره افزایش قیمت سوخت تصمیمی نگرفته و از این جهت درآمد و منبعی وجود ندارد.

قاسم عزیزی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی  در خصوص قیمت مصوب بنزین در سال 95  گفت: دولت باید یک مقدار پایه را برای مصرف وسایل نقلیه مشخص کند و هزینه سوخت برای این مقدار پایه، همان قیمت پایان سال 94 خواهد بود و مازاد بر این مقدار پایه، هزینه سوخت برابر با قیمت تمام شده خواهد بود.

بیژن زنگنه وزیرنفت نیز در برنامه تلویزیونی درباره تکلیف قیمت بنزین در سالجاری گفت: موضوع افزایش قیمت بنزین را کمیسیون تلفیق در اختیار دولت قرار داده است باید مصوبه مجلس در اختیار دولت قرار داده شود و فقط مصوبه کمیسیون تلفیق کافی نیست.

اما ماجرای افزایش قیمت بنزین به همین جا ختم نشده و اظهار نظر ها در این خصوص هم زیاد و هم متنوع است ؛ بیژن حاج محمدرضا رئیس جایگاه داران سوخت کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید براینکه قیمت بنزین 100درصد افزایش خواهد یافت گفت: هم اکنون دولت در جریان افزایش قیمت بنزین است ولی مجلس در همین رابطه مصوبه افزایش پلکانی را تقدیم مجلس کرد که رای نیاورد و دوباره به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد و  اعضای این کمیسیون سرنوشت افزایش قیمت را به دستان دولتی ها سپردند.

وی تاکید کرد: به طور یقین افزایش قیمت بنزین به صورت پلکانی به هیچ عنوان تایید نخواهد شد چرا که قیمت گذاری برعهده دولت است و هر تصمیمی گرفته شود اجرایی خواهد شد.

حاج محمدرضا با بیان اینکه هم اکنون در عرضه بنزین با کارت محدودیت هایی وجود دارد اظهار داشت: با افزایش پلکانی دکانهای دلالی برای یک مشت افراد سودجو باز خواهد که این مغایر با اصول اخلاقی در کشور است.

وی در پایان یادآور شد: به هر صورت چه پلکانی یا هر موضوع دیگر سالجاری با افزایش قیمت روبه رو خواهیم شد.

حسن مرادی، استاد حقوق و انرژی دانشگاه تهران نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون تغییرات قیمت بنزین اظهار داشت: قیمت بنزین باید به یک تعادل منطقی برسد،چراکه برآیند این تنش ها روی هزینه های حمل و نقل عمومی تاثیر منفی خواهد گذاشت و مردم را متضرر خواهد کرد.

وی ادامه داد:  قیمت بنزین در کشور باید همسطح قیمت فوب خلیج فارس باشد به نظر می رسد مسئولان مربوط نیز به دنبال نزدیک کردن قیمت بنزین به فوب خلیج فارس هستند اما حالا که قیمت نفت پایین آمده است باید قیمت بنزین نیز کاهش پبدا کند.

این کارشناس اقتصادی افزود:این که مجلس 180 لیتر سهمیه ماهانه تعیین کند کارساز نخواهد بود،چراکه در شهرستان های کوچک این مقدار از سهمیه، بیشتر از نیاز مصرفی آن ها بوده و زمینه فروش سهمیه مازاد را فراهم می کند.

وی در پایان تاکید کرد: حال که این کار به خود دولت محول شده است،باید مطالعات دقیقی،به خصوص در بعد فنی صورت پذیرد که راه را برای هرگونه تخلف سودجویان بسته و توزیع سوخت به بهترین نحو ممکن انجام شود. 

می توان نتیجه گرفت افزایش قیمت بنزین در حالتی که قیمت نفت رو ند نزولی خود را حفظ کرده است به هیچ عنوان منطقی نیست شاید  به جای اهرم افزایش قیمت باید کارشناسی اصولی صورت گیرد تا مردم دیگر دچار شوک قیمت نشوند بنابراین انتظار می رود دولت و مجلس با همفکری و اتحاد راهکارهای منطقی را ارئه دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اول زيربناها و توان اقتصادي مردم و دولت رو به سطح اروپا و امريكا برسونن بعد مقايسه اي قيمتها رو افزايش بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تو اجاره خونه موندیم بیکاریم ..... چرا خیابون ها و ماشین ها و امکانات و درآمد ها و ماشین ها و رفاه ما در سطح جهانی نمیشه .... بخدا من اینقدر تحت فشارم از بیکاری و بی پولی که خبر گرونی هم آزارم میده...... کاشکی حداقل ازدواج نمیکردم جواب زن و بچه ام رو چی بدم بخدا حتی یارانه هم بهم ندادن ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
گرون کنید، بکنید 2000هزارتومن من پول دارم میخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
هر موقع بخواهند قیمت بنزین را گران کنند اول شایعه قیمت بالا را در جامعه میاندازد بعد عکس العمل مردم را می سنجد بعد گران میکند....
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام. واقعا مسولان کشور به فکر این مردم هستند. این همه اعتراض و نارضایتی، میخاین یارانه قطع کنن و قیمت بنزین گرون کنن تا بدن به افرادی مثل ب. ز. یا اون اقای کانادا نشین و هزاران هزار فرد دیگه مثل اینا که کسی جرات نداره اسمشون به زبون بیاره
رهبر عزیز شما به فکر ما مردم بیچاره باشید و نزارید هرکار که دلشون خواست بکنن. خودتون هم میدونید که همه چیز با یه اشاره شما درست میشه.
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام. واقعا مسولان کشور به فکر این مردم هستند. این همه اعتراض و نارضایتی، میخاین یارانه قطع کنن و قیمت بنزین گرون کنن تا بدن به افرادی مثل ب. ز. یا اون اقای کانادا نشین و هزاران هزار فرد دیگه مثل اینا که کسی جرات نداره اسمشون به زبون بیاره.
رهبر عزیز شما به فکر ما مردم بیچاره باشید و نزارید هرکار که دلشون خواست بکنن. خودتون هم میدونید که همه چیز با یه اشاره شما درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
زور بیخود نزنید.اینجا هیچ چیز ارزان نمیشود تنها میتوان حداکثر چهار ماه ثابت نگه داشت و بعد از آن جبران مافات میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اقایون چقدر هی مایحتاج مردم وگرون میکنید!!!!چقدرمردم بدبخت هزینه دولت وتامین کنن!!!!!!چقدرمسولین دروغ میگن،که فلان چیز گرون نمیشه وبلافاصله گرون میشه!!!
ماچه کارکنیم ازاین همه فشار وبیکاری!!!!!
کی مردم ازاین همه دغدغه های زندگی که دولت به وجود اورده خلاص میشن!!!!!!!
کی مردم روی آسایش وارامش معیشتی رو میبینن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
به هر حال یه جایی یه روزی مردم صبرشون تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
چرا نمایندگان از دولت نمی خواهند مبلغ یارانه را افزایش دهد قیمت حاملهایی که یارانه شاملشان شد چقد بود الان چقدر است کار دولت دزدی از جیب مردم است نمایندگان شما نماینده مردم هستید یا دولت .!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
حتی مطرح کردن گران شدن بنزین بی احترامی به عقل و شعور مردمه!!!
لطفا با مدیریت وبرنامه ریزی همراه بااقدام وعمل به دنبال منابع درآمد جدیدی برای کشور باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
من قبول دارم بنزین و هر چقدر دلتون میخواد گران کنید اما یهفکری به حال من که الان یه ساله بیکارم اونم با اجاره نشینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
چرا اینقدر میگید افزایش.چرا قیمت بنزین رو کاهش نمیدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
Motassefam
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
خدایا خودت شاهدی از یه طرف غرب داره بهمون فشار میاره از یه طرف دولت خودمون با حقوق هشصد هزار تومانی به کجا پناه ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اقايون لطف كنيد قيمت رو جهاني كنيد ولي اجازه ورود ماشينهاي با كيفيت رو هم بديد تا كي ماشين بنجل سوار شيم كه مثا اژدها بنزين مي خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
آخه ما بدبخت بیچاره ها دردمون را به کی بگیم دیگه این همه گرونی پدرمارا درآورده ما را فلج کرده آقا ما یارانه نمی خوایم به کی بگیم قیمتها برگردن سر جای اولش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
ماکه اینقدرقدرت داریم چراتولیدبنزین رو داخلی نکنیم تا ازصادرات آن منافع ببریم.البته دست پیش گرفتین چون بنزین باید ارزان می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
ما به گرانی عادت کرده ایم نمیتونیم ارزان استفاده کنیم همانطوری که این بنزینهای سرطان زا را قالب کردن به ملت حالا که تمام شدن ..بنزین جدید بعد از رفع تحریم ها کیفیتش حتمابهتره شده پس طبق معمول و عرف واخلاق ما ملت باید گران شود هم تدبیر به کیفیت شده وهم امید به همکاری مردم بدبخت آقایان که خودشان ماشاالله که همه چیز را ازش خبر دارن. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
دکان های دلالی »» مغایر با اصول اخلاقی. کدوم اصول اخلاقی ؟؟؟؟ گرون بشه اصول رعایت میشه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
ای بابا گرونی ماداریم هم سطح جهان حقوق میکریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
زمین 20میلیونی به200 میلیون فروخته شد

زمین 50 میلیونی به 300 میلیون فروخته شد.



سود 180 میلیونی و 250میلیونی سود جویان از کجا به وجود میآید ؟قطره قطره خون کارمندان و کارگران است که آنها می مکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
توی کشور ما قرار همه چیز برسه به سطح جهانی غیر از رفاه مردم.چرا با یک مشت دروغ مردم را سرکار میذارید مشکل اصلی اینه که مسولان هیچکدام خبر مشکلات جامعه بخصوص مشکلات جوانان ندارند.فقط باید تاسف خورد به حال این مردم واین مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
متاسفم........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
جالبه دولت و مجلسى كه من خودم.ما خودمون انتخاب كرديم قيمتارو براى خودمون بالا ميبرن اين بدترين نوع زندگى در دنياست متاسفم با تاسف بايد بگم ما پول نداريم بنزين بزنيم چون شما از بغل ماشين خاموش ما با بالاترين نوع ماشين با بهترين نوع بنزين رد ميشين واقعا خسته تر از هميشه توان ايستادنى نيست مهدى جان دسته مارو بگير ديگه زانوهامون توان اين همه فشارو نداره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
امیدوارم این اشتباه تاریخی انجام نشه
صبر مردم واقعا در آستانه ی سرریز شدنه
اونایی که این تصمیماتو میگیرن با 700 هزارتومن میتونن خرج زندگی رو بدن؟تازه اونم اگه کار گیر بیاد
45 تومن یارانه این شد وای به حال 250 تومن خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
یارانه هم مثل کوپنی که قدیم میدادید قطع کنید خیال ملت رو راحت کنید ولی مثل خارج حقوق بدید... همه اش گرونی از روز اول .... یه روز جنگ یه روز تحریم...... یه روز برجام .....اخرش چی؟؟؟؟؟ گرونی و بدبختی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
باز هم میخواهید افزایش دهید تاکی؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
با توجه به اینکه بار مسئولین محترم اعلام کردند قیمت بنزین در سال 95 افزایش پیدا نمیکنه اما متاسفانه دوباره حرف از افزایش قیمت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
خب چند هزار نفر افراد فقیر دور دست بنزین اضافه شونو میفروشن به کسانیکه مصرفشون بیشتره . پس بهترین راه عقلانی همان دو نرخی کردن است. یعنی هرکس بیش از حد مصرف میکنه پولشو بپردازه... میدونم که غیرقابل انتشاره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
در حال حاضر افزايش قيمت بنزين به هيچ عنوان خوب نيست من كارشناس نيستم اما اينو فهميدم كه در كشور ما امكانات تفريح و شاد بودن در حد معمولي هم وجود ندارد (تفريحات سالم) اگر هم هست براي افراد ثروتمند ميباشد و براي افراد معمولي زياد نيست و البته افراد فقير كه اصلا وجود ندارد تنها تفريح سالمي كه براي افراد معمولي هستش مسافرت و گردش به اماكن اطراف شهرها و يا ديگر استانها ميباشد اگه واقعا به فكر سلامتي و شادي مردم هستين همين يه موردي كه براي من و امثال من هستش رو با افزايش قيمت از بين نبرين اگه شادي و تفريحات سالم و مفرح رو از جامعه بگيرين در آينده اي نه چندان دور با كوهي از مشكلات و بيماري هاي فراوان مواجه خواهيد شد كه شايد به هيچ عنوان قابل درمان هم نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
باز کم آوردین و دستتون رفت جیب مردم بدبخت ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
همه جای دنیا با کاهش قیمت نفت قیمت بنزین کاهش پیدا می کنه اما مردم نمی دانند چرا توی ایران بر عکس یقیه کشورهاست. تا کی دولت می خواد کمبود بودجه رو از جیب مردم پرکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
به نماینده های مجلس خصوصا رییس مجلس باید گفت از امکانات دولتی کمتر استفاده کنید تا بفهمید مردم چه می کشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
دارین زمینه سازی میکنید مردم دوباره جیب مردمو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
دارین زمینه سازی میکنید مردم دوباره جیب مردمو بزنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
دولت گرسنه ما همیشه دستش تو جیب مردم بیچاره است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
زمانی باید قیمت بنزین رو جهانی کنید که پول ایران هم جهانی باشه دلار کجا پول ایران کجا یعنی چی همش گرونی چرا کسی به فکر مردم نیست تا کی صبر همه جونیمون شد بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
براي سياست هاي دولتمان خيلي متاسفم نفت و بنزين زي پاي خودمان هم گران مي كنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
راستی با این حساب 29 اسفند دیگه تعطیل رسمی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
بابا دیگه خسته شدیم ، چقد گرونی، بنزین بره بالا بخدا همه چیز گرون میشه، اینو دیگه تو این 35 سال باید متوجه شده باشند.
به فکر مرد ضعیف جامعه باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
بد بختی مسئولین ایرانی اینه که تا فشار بهشون میاد دست میکنن جیب مردم فلک زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
هر کی تو این مملکت بنزین میخواد باید اول خلافی هاشو و ثالث و معاینه فنی اش رو بده بعد بهش بنزین بدن . اول هم از موتورسیکلت ها باید شروع کنن
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام مگه بنزين از نفت درست نميشه قيمت نفت دوبرابر اومد پايين ولي قيمت بنزين همينطور ميره بالا اخه چرا مگه اين مردم چه گناهي كردن كه حتي از پس مخارج خودشون بر نميان چه برسه به اين كه پول بنزين اضافه هم بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
وای‌به‌حال‌ماضایع‌نخاعی‌های‌سرپرست‌خانواده‌مستجروبایارانه‌زندگی‌و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
خودرو های پراید را در سراسر کشور جمع کنید(کنید)وبه جایش خودرو هیدروژنی بدهید،تا بنزین را بفروشیم با پول اش برای جوانان اشتغال کار کنیم وجوانان با گرفتن وام عالی بتوانند خونه وزندگی خود را بسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
بنزین تا قیمت اروپا میرسونید لطفا دستممزد در ماه چهار هزار یورو بدین تا مردم بدبخت که انقلاب کردن بیچاره نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
ا
همین نفت را دارن به مردم خودمون بیشتر از قیمتی که به خارجیها میفروشند حساب میکنند
Germany
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اومدن یارانه رو دادن به مردم که قیمتها رو بردن بالا ، خب یارانه رو نمیدادین که قیمتها هم بالا نره، بعد دیدن 45 هزار تومن سخته بدن به مردم کم کم اومدن از قشر پر درآمدها قطع کردن بماند هر دفعه یکماه ازش میزدن،هی دارن قطع میکنن یارانه ها رو تا دیگه یه روز حتی یارانه اقشار کم درآمد و فقیر رو هم قطع میکنن در عوض به هدفشون میرسند و قیمتها که بالا هستند سر جاشون میمونه! این داستان ادامه داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اقایون مسول که میخواین قیمت بنزینو به سطح جهانی برسونید ما وضعمون در سطح افغانستان هم نیست چرا همچین فکری دارین شما دارین مردمو میزارین تو منگنه دیگه خسته شدیم ازین وضع تاکی گرونی نبود کار نبود دلخوشی تو این کشور ماجوونامون دارن از کشور فرارمیکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
به جای اینکه قیمت رو به اندازه ی قیمت بنزین کشورهای حوزه ی خلیج فارس کنن دنبال گرون کردن بنزین هستند.
همین الان بنزین 100تومن گرونتره که باید به 900 تومن برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
ای بهتر نیست به شرکتهای خارجی اجازه فروش بنزین در ایران داده شود . بالاخره هر قیمتی باشد چون ثبات دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
10 نفر سودجو رو میخان تنبیه کنن که سوخت قاچاق میکنن و 75 میلیون نفر آسیب وضررشو میبینن ، آقایان خواب سطح جهانی قیمت سوخت با دلار حساب میشه حالا شما میخواید به سطح جهانی برسونیدش حقوق ملت رو هم به سطح جهانی برسونید.اینه جواب اعتماد مردم به شما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
دنیا نفت گرون میشه ایران گرون میشه دنیا نفت ارزون میشه ایران گرون میشه پس دستو پا نزنید در هر صورت گرون میشه چون ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اینها بازیشونه میخواهند گرون کنند این جنگ زرگری را اول راه میندازند تو این مملکت به مرگ میزنند تا به تب راضی شوی
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
یکباری قیمت راجهانی کنید مرگ یکبار و شیون هم یک بار
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
یکباری قیمت راجهانی کنید مرگ یکبار و شیون هم یک بار
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
یکباری قیمت راجهانی کنید مرگ یکبار و شیون هم یک بار
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
یکباری قیمت راجهانی کنید مرگ یکبار و شیون هم یک بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اگه بنزین گران بشه بهانه ای میشه برای سودجویان و همه چیز گران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
هرچی گران میشه باز هم ما بدهکار دولت هستیم و هنوز یارانه براش پرداخت میشه !
کی به قیمت اصلی می رسیم خدا داند و ... ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
کاملا مشخص اونای که دارن واسه مردم این تصمیمو میگیرن از وضعیت مردم کاملا بی اطلاع هستن گرونی تاکی فشارتاکی چرا انقدر فشار میارید به مردم بترسید از روزی که مردم خسته بشن از این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
تا گرونش نکنن دست وردار نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
لطفا اگه قیمت بنزینو میخواین به سطح جهانی برسونید وضعیت درآمد مردم را هم به سطح جهانی برسونید همش که نمیشه فشار روی مردم باشه
-
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
به نظرتون اون وقت ماهی 150 میلیون گیرشون میاد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
قیمت چند می شود.
Germany
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینم بگو که قیمت خودرو هم به سطح جهانی برسونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
حتما گران می شود چون جیب تعداد کمی را پر میکند و جیب مردم را خالی ، اما اینترنت را ارزان نمی کنند چون جیب تعداد کمی خالی میشود .
آخرین اخبار