بیش از 20 تفاهم‌نامه به ارزش تقریبی پنج هزار میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان سمنان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از سرمایه‌گذاری حدود 2000میلیارد ریالی در تاسیسات گردشگری این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاكنون 19 پروژه بزرگ گردشگری در استان سمنان و توسط بخش خصوصی در دست اجرا قرار گرفته است.

حسین خواجه بیدختی افزود: در دو سال گذشته بیش از 10 موافقت اصولی احداث تاسیسات گردشگری توسط بخش خصوصی با حجم سرمایه گذاری اولیه 750 میلیارد ریال منعقد شده است.

وی به تکمیل کمپینگ‌های گردشگری ایوانکی، آب مرجان و زائرسرای بیارجمند اشاره كرد و افزود: زیرساخت‌های مناطق نمونه و محورهای گردشگری با حجم بیش از 13 میلیارد ریال احداث شده است.

بیدختی از مرمت بیش از 20 اثر تاریخی استان سمنان در این مدت نیز اشاره كرد و گفت: مرمت، ساماندهی و احیاء کارخانه پنبه ریسی گرمسار با عنوان موزه علم و صنعت و بازارچه صنایع دستی، مرمت و ساماندهی کاروانسرای قصر بهرام، مرمت و باز زنده سازی بازارهای سمنان، دامغان و شاهرود، مرمت، ساماندهی و احیاء باغ چشمه علی دامغان از جمله این پروژه هاست.

وی از واگذاری پنج بنای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و افزود: تملک، مرمت و ساماندهی خانه حشمت اللشکر سرخه، مرمت و ساماندهی بافت سمنان و شهمیرزاد و بقاع متبرکه و مساجد استان سمنان از دیگر این پروژه هاست.

وی مرمت مجموعه تاریخی بایزید و مدرسه شاهرخیه همراه با تعویض مقبره بایزید بسطامی را از جمله پروژه های مهم انجام شده در استان سمنان و در دولت تدبیر و امید عنوان كرد.

وی پیگیری برای پایدار كردن بیمه بیش از یك هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی و اخذ 19 نشان مرغوبیت کالا در سطح ملی را از جمله فعالیت‌های مهم انجام شده در حوزه صنایع دستی استان اعلام كرد.

مدیر كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به تعداد 147 نفر، صدور و تمدید بیش از 800 مجوز سه گانه صنایع دستی و راه اندازی سامانه هوشمند الکترونیک صدور و تمدید مجوزهای صنایع دستی در سطح استان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سایه دولت تدبیر و امید در استان سمنان است.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.