مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه وبويراحمد گفت: ميزان خسارت وارده به تاسيسات زيربنايي، ابنيه و راه هاي روستايي اين استان در اثر بارش هاي سيل آسا اخير افزون بر 350 ميليارد ريال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حسن فدايي افزود: بيشترين خسارت وارد شده به بخش راه در شهرستان هاي كهگيلويه ، لنده و بخش هايي از شهرستان بويراحمد بوده است.
وي بيان كرد: بيش از 76ميليارد ريال از اين ميزان خسارت وارد شده مربوط به شهرستان كهگيلويه بوده است.
فدايي با بيان اينكه بارش هاي سيل آسا در روزهاي اخير موجب قطع ارتباط بيش از 200 روستاي در شهرستان هاي كهگيلويه و لنده شد، افزود: با تلاش نيروهاي راهداري در دو روز گذشته راه هاي تعدادي از اين روستاها بازگشايي شد.
ميزان بارش باران در روزهاي اخير در برخي مناطق كهگيلويه وبويراحمد (قلعه رئيسي) به بيش از 145ميليمتر گزارش شد.
بارش برف نيز برخي مناطق و ارتفاعات كوه دنا و مناطقي از شهرستان بويراحمد از جمله پيست اسكي كاكان و منطقه مله شوره را نيز سفيد پوش كرد.
فدايي با تاكيد بر اينكه بيشترين خسارت وارده به بخش راه هاي كهگيلويه وبويراحمد در حوزه جاده ها روستايي بوده است،افزود: بيش از دو هزار و 700 كيلومتر از راه هاي روستايي اين استان خاكي و شوسه است.
وي تصريح كرد: از مجموع چهارهزارو 530كيلومتر راه روستايي در اين استان حدود يكهزار و 960كيلومتر آسفالت و مابقي شوسه و خاكي هستند.
وي شاخص راه روستايي در استان كهگيلويه وبويراحمد را نسبت به ميانگين 76 درصدي كشور حدود 42 درصد اعلام كرد.
از شش هزار كيلومتر راه ارتباطي استان كهگيلويه و بويراحمد، چهار هزارو 530 كيلومتر راه روستايي،990كيلومتر راه فرعي و 504 كيلومتر راه اصلي است.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: بارش ، راه ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.