مديركل كتابخانه هاي عمومي كهگيلويه و بويراحمد گفت: 9باب كتابخانه عمومي در شهرهاي مختلف اين استان در دست ساخت بوده كه تكميل و افتتاح آنها نقش مهمي در توسعه فضاي فرهنگي اين استان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛زينب قرباني افزود: عمليات ساخت اين كتابخانه هاي عمومي با 40 تا 95 درصد پيشرفت فيزيكي در دست اجراست.
وي بيان كرد: با اتمام اين تعداد كتابخانه در نيمه نخست سالجاري بيش از پنج هزار متر مربع به فضاهاي فرهنگي اين استان افزوده خواهد شد.
قرباني ابراز كرد: ار اين تعداد كتابخانه سه باب در شهرستان گچساران با اعتباري بيش از شش ميلياردو 600 ميليون ريال در دست اجراست.
وي مساحت تعداد كتابخانه هاي در دست اجراي شهرستان گچساران را 590 متر مربع اعلام كرد و گفت: اين تعداد فضاي فرهنگي با 90 درصد پيشرفت فيزيكي تا پايان خرداد امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
قرباني ابراز كرد: چهار باب كتابخانه عمومي با مساحتي بيش از چهار هزار متر مربع در شهرستان هاي كهگيلويه، چرام، بهمئي و مادوان ياسوج با پيشرفت فيزيكي 40 درصد در دست اجراست.
وي گفت: براي تكميل اين تعداد پروژه هاي فرهنگي 40 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كهگيلويه و بويراحمد گفت: همچنين دو باب كتابخانه در روستاي دشت روم و شهر لوداب با پيشرفت فيزيكي 95 درصد در دست اجراست.
وي مساحت كتابخانه دشت روم را 120 متر مربع و شهر لوداب را 350 متر مربع اعلام كرد و گفت: اين دو طرح فرهنگي با اعتباري بيش از هفت ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني در دست اجراست.
قرباني ابراز كرد: سه ميليارد و 100 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات استاني سال گذشته به خريد تجهيزات به اين اداره كل اختصاص يافت كه از اين ميزان 70 درصد جذب شد.
وي با بيان اينكه استان كهگيلويه و بويراحمد داراي 68 باب كتابخانه نهادي و مشاركتي است افزود:كيفي سازي كتابخانه ها امسال در دستور كار قرار گرفته است.
قرباني مهمترين دغدغه كنوني را اجراي برنامه هاي سازنده در راستاي تشويق مردم به مطالعه ذكر كرد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كهگيلويه و بويراحمد گفت: سرانه فضاي كتابخانه هاي اين استان بالاتر از استاندارد كشوري است.
وي افزود: هم اكنون سرانه كتابخانه هاي عمومي كهگيلويه و بويراحمد دو متر و 43 سانتيمتر است در حالي كه سرانه فضاي كتابخانه هاي عمومي كشور دو متر است.
وي اظهار كرد: 11 باب كتابخانه عمومي در مناطق شهري و روستايي اين استان در دولت يازدهم به بهره برداري رسيده است.
قرباني تعداد اعضاي كتابخانه هاي عمومي اين استان را 37 هزار نفر ذكر كرد.
وي بيان كرد: در كتابخانه هاي اين استان 700 هزار جلد كتاب در بيش از 500 هزار عنوان وجود دارد.
وي اظهار كرد: پويش كتاب‌خوان مجازي يكي از برنامه‌هاي مهم ترويجي كتاب و كتابخواني توسط نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در سال 1395 است .
وي ادامه داد: در پويش كتاب‌خوان مجازي علاقمندان مي‌توانند ضمن معرفي خود و بيان اطلاعاتِ كتاب‌شناختي اثر مورد نظر كتاب موردنظر خود و يا جمله‌اي زيبا ،يا بخشي از آن را در قالب ويدئو‌هاي كوتاه به مدت يك تا هفت دقيقه معرفي و با ديگران به اشتراك بگذارند.
وي تصريح كرد: طبق اطلاعات اعلام شده شركت افراد در اين پويش فاقد هرگونه محدوديت است و همه گروه‌هاي سني علاقه‌مند به كتاب و كتابخواني مي‌توانند در پويش كتاب‌خوان مجازي شركت كنند.
انتهای پام /ف
برچسب ها: کتبخانه ، فضا ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.