رئیس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد گفت: بارش های سیل آسا و تگرگ روزهای اخیر بیش از یكهزار میلیارد ریال به بخش های مختلف كشاورزی شامل زراعت، دام و طیور، باغ ها، آبزیان و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفرگوهرگانی افزود: این میزان خسارت بر اساس براورد اولیه و گزارش های دریافتی از شهرستان ها و مناطق مختلف استان است.
وی تصریح كرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی كارشناسان كشاورزی در حوزه های مختلف میزان خسارت ناشی از بارش تگرگ و سرمازدگی ویژه درمناطقی از چرام، باشت، گچساران و امام زاده جعفر بیشتر بوده است.
وی افزود: بیشترین خسارات ناشی از وقوع سیل نیز در مناطقی همچون شهرستان های لنده و بهمئی بود.
وی با بیان اینكه بیشترین خسارات وارده مربوط به باغ ها و صیفی جات بوده است ،گفت: بر اساس برآوردهای كارشناسی میزان عملكرد در تولید میوه استان نیز در سال جاری بیش از 25درصد كاهش خواهد یافت.
گوهرگانی سطح زیركشت صیفی جات در این مناطق را افزون بر سه هزار هكتار اعلام كرد.
وی سطح زیركشت گندم دیم و آبی و جو دیم و آبی در سال زراعی جاری را به ترتیب 100 و 30هزار هكتار ذكر كرد.
گوهرگانی سطح كل باغ های استان را نیز 41هزار و 628 هزار هكتار اعلام كرد.
میزان بارش باران در روزهای اخیر در برخی مناطق كهگیلویه وبویراحمد (قلعه رئیسی) به بیش از 145میلیمتر گزارش شد.
بارش برف نیز برخی مناطق و ارتفاعات كوه دنا و مناطقی از شهرستان بویراحمد از جمله پیست اسكی كاكان و منطقه مله شوره را نیز سفید پوش كرد.
یك كشاورز روستای كزنگان از توابع بخش باشت گفت: بارش تگرگ دانه درشت به مزارع روستاهای این منطقه از محدوده روستای چشمه تا تلچگاه به مزراع جو و گندم خسارات زیادی را متوجه كشاورزان كرده است.
سید كامل آران با بیان اینكه تگرگ های تخم مرغی شكل نه تنها خوشه های جو بلكه سرشاخه های درختان بلوط را نیز قلع وقمع كرده است؛خواستار بررسی خسارات كشاورزان شد.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: سیل ، تگرگ ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.