مرزهای کشور نباید اتوبان واردات کالاهای غیرضروری شود

برای ساختن شاکله یک اقتصاد صحیح و کار آمد در جامعه نیازمند تغییرات بنیادی در اقتصاد کنونی کشور هستیم بنابراین مرزهای کشور نباید دروازه واردات کالاهای غیرضروری باشد.

هادی نوروزی کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به شرایط پسابرجام اشاره کرد و گفت: در این شرایط رسیدن به شرایط مطلوب اقتصادی باید حساب شده صورت گیرد.

وی افزود: آنچه بسیاری از متولیان و کارشناسان اقتصادی بر آن تکیه دارند توجه همه جانبه دولت به بومی‌سازی در تولید داخل است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: آنچه که مسئولان نظام مطرح می‌کنند این است که رونق اقتصادی ربطی به شرایط تحریم ندارد ممکن است تاثیر محدودی در اقتصاد داشته باشد اما نمی‌تواند مانع از به حرکت درآمدن اقتصاد شد.

وی گفت: توجه به افزایش صادرات و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های بلند مدت در عرصه اقتصادی، رشد قابل توجه اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت.

نادر مظلومی، کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تجربه این سی سال نشان داده است که بستن ورودی‌های کشور به روی محصولات مختلف هیچ گاه به نفع اقتصاد و حتی تولید کنندگان داخلی نبوده است.

کارشنای اقتصادی در ادامه افزود: قطعا در داخل نیاز به یک کالا موجب ورود آن به کشور می‌شود و جلوگیری از ورود آن کالا موجب افزای احتمال قاچاق آن خواهد شد.

وی اذعان داشت: نگاه صرف به داخل داشتن و به بهانه حمایت از تولید کنندگان داخلی که حداقل در صنعت خودرو سازی نتیجه موفقیت آمیزی نداشت، فقط و فقط موجب اقتصاد کلان و خرد در آینده خواهد شد.

مظلومی با اشاره به دوران پسا تحریم، افزود: فراهم آوردن فرصت برای نوآوری‌ها، ایجاد بازار رقابتی با محصولات کش.رهای دیگر و ایجاد فرصت‌های مناسب برای ارتقا سطح ملی کشور و ورود تکنولوژی‌های جدید بهترین راهکارها برای استفاده حداکثری از شرایط موجود آمده خواهد بود.


**بالا بردن تعرفه‌ها، راهکار اصلی کاهش واردات کالاهای غیر ضروری

لطفعلی بخشی، کارشناس اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از اصلی ترین راهکارها در حال حاضر افزایش تعرفه‌های اجناس غیر ضروری توسط دولت  است تا بدین وسلیه در دوران پساتحریم از ورود بی مورد کالاهای غیر ضروری داخل به کشور جلوگیری نماییم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: به مقوله کالاهای غیر ضروری در بعد وسیعی می توان پرداخت و به راحتی نمی توان تعیین کرد که چه کالاهایی غیر ضروری و جامعه به آن نیاز حیاتی ندارد.

وی اذعان داشت: متاسفانه در دوران تحریم هم شاهد بودیم که مرزهای کشور، اتوبان ورود کالاهای بسیاری بود که برخی از آنها به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می‌شد.

بخشی در پایان تاکید کرد: برای ساختن شاکله یک اقتصاد صحیح و کار آمد در جامعه بر اساس اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییرات بنیادی در اقتصاد کنونی کشور هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۵۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
کاش جلوگیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
وارادات اجناس مصرفی از چین تبدیل به زباله خشک فروان محیط زیست خواهد بود
لباس لوازم التحریر اسباب بازی لوازم برقی.......؟
یادش بخیر ظروف مسی خودمان سورکو خوامان کوزه گلی خودمان لوازم ساختمانی خودمان لباس خانما اقایان بچه ها چندین بار مصرف می شد چندین با باز یافت میشد اقتصاد خانواده محیط زیست خانواده .....؟
همش شده مصرف بی خودی پول دور ریختن وابستگی اقتصادی زباله تولید کردن
اقتصاد اقتصاد مقاومتی بود
نفت خام با التماس بفروشیم زباله تولید کنیم درد سر برای خانواده
آخرین اخبار