فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: روند ساخت واحد اطفا حریق جنوبشرق کشور در رابر رضایت بخش است وتاحدودی از برنامه تعیین شده جلوتر است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره با اینکه این پایگاه به عنوان فرماندهی‌، نظارت و کنترل احداث می شود، گفت: این پروژه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی از روند ساخت خوبی برخوردار است و تا نیمه دوم سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد

وی افزود: به منظور رفع چالش‌های اساسی در حریق در سطح کشور و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، وظیفه داریم این پایگاه را سریعتر راه‌اندازی کنیم که استان کرمان و استان‌های مجاور را در بحث حریق ساماندهی کرده و شاهد کاهش حریق جنگل ها درکشور باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه اعتبارات کشوری این پروژه به طور 100 درصد تخصیص می‌یابد، گفت: در سال گذشته حدود 300 دستگاه خودرو‌، 27 هزار قطعه تجهیزات انفرادی‌، 250 دستگاه آتش خاموش کن در حوزه حفاظت از مراتع وجنگلها وارد کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی صرفا با نگاه دولتی نمی‌توان‌ شاهد توفیقات مناسب باشیم، اظهار کرد: هدف‌گذاری  بیشتر در بحث مشارکت و عقد قرارداد با جوامع محلی و تشکل‌های مردم نهاد است .

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور خاطرنشان کرد: در کانون‌های حریق ما نخستین افرادی که متوجه  آتش سوزی ها می‌شوند، افراد محلی هستند و در همین راستا با ایجاد کارگروه‌های استانی و شهرستانی به شناسایی و آموزش افراد محلی باید پرداخت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: یگان ، حریق ، کشور ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار