رئيس پليس فتا استان در خصوص وجود يك ويروس باجگير كه فايل هاي سيستم شما را رمزگذاري مي كند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمان ،سرهنگ كامبيز اسماعيلي گفت:بدافزار CryptoLocker، بدافزاري است که اطلاعات قرباني را رمزگذاري کرده و براي بازگشايي آن از کاربر اخاذي مي کند و شانس دومي هم به قربانيان خود مي دهد تا اگر تغيير عقيده داده اند، باج درخواستي را پرداخت کنند و اطلاعات خود را بعد از رمزگشايي باز پس بگيرند.

وي افزود: اين بدافزار انواع فايل ها را بر روي سيستم قربانيان خود رمزگذاري و براي کاربر غير قابل دسترس مي کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد
: اين بدافزار سپس از کاربر درخواست باج، به صورت Bitcoin يا همان واحد پولي اينترنتي مي کند تا کليد رمزگذاري را براي بازگشايي فايل ها در اختيار او بگذارد.

وی تصریح کرد
:بدافزارهايي که در گروه Ransomware يا همان باجگير ها قرار مي گيرند، معمولاً راهکاري براي بازگشايي فايل ها بدون پرداخت باج وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان تاکید كرد: اما در مورد بدافزار CryptoLocker چون کليد رمزگذاري Private نزد بدافزارنويس نگهداري مي شود، به هيچ وجه امکان بازگشايي فايل ها بدون آن کليد نيست.

اسماعيلي گفت:نويسنده بدافزار CryptoLocker براي اين که قربانيان خود را تحت فشار بيشتر قرار دهد به آنان هشدار مي دهد که کليد Private ظرف 72 ساعت براي هميشه از بين خواهد رفت و حتي نويسنده بدافزار هم ديگر قادر به بازگشايي فايل ها نخواهد بود.

وي افزود: بدين ترتيب به نظر مي رسد که تهديد 72 ساعت براي معدوم کردن هميشگي کليد رمزگذاري چندان واقعيت ندارد و بدافزارنويس همچنان کليدهاي قربانيان خود را براي مصارف ديگر در آينده نگه مي دارد.

رئيس پليس فتا كرمان خاطر نشان كرد:به دليل اين كه اين بدافزار از طريق ايميل ارسال مي شود از بازكردن لينك هاي ناشناس خودداري كنيد و با تهيه و نگهداري بايگاني کامل و به روز،خود را از قرباني شدن در اينفرآيند پرهزينه و مجرمانه رها كنيد.

انتهای پیام/ح-پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.