مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: لکه‌های صنعتی ایجاد شده در قلب شهر تهران نتیجه تصور یا تخلف شهرداری است چرا که این لکه‌ها مجوز تولید صنفی دارند .

محمدهادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص واحدهای صنعتی غیر مجاز که مجوز فعالیت‌ آن‌ها صنفی است، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی تهران به خصوص واحدهای غرب استان به نام واحدهای صنفی از شهرداری یا فرمانداری منطقه خود مجوز فعالیت اخذ کرده و بعد از دریافت اجازه شروع به کار اقدام به تولیدات صنعتی کرده‌اند.

وی با بیان این‌که لکه‌های صنعتی استان عمدتا به شکل صنف ایجاد شده و این واحدها به لحاظ خاصیت ذاتی خود قادر به استقرار در محدوده شهری هستند، گفت: در حال حاضر در قلب شهرهای استان تهران شاهد حضور این واحدهای متخلف هستیم.

حیدرزاده تصریح کرد: هم‌اکنون قادر به تخریب واحدهای صنعتی دارای مجوز فعالیت صنفی نیستیم چرا که تعداد آن‌ها بی‌شمار است.

وی در ادامه تاکید کرد: تنها راه منطقی حل این مشکل جلوگیری از تشکیل مجدد آن‌ها و تبدیل این واحدها به شهرک‌های صنعتی است تا از دخالت شهرداری بر حذر باشند و نظارت محیط‌زیست و صنعت، معدن و تجارت بر آن‌ها گستردگی پیدا کند.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: محیط‌زیست تنها رسالت کنترل آلودگی را دارد و لکه‌های صنعتی نتیجه قصور یا تخلف شهرداری است.

حیدرزاده تاکید کرد: با تبدیل شدن این لکه‌ها به شهرک صنعتی، با واحدهای پروانه‌داری که آلاینده هستند برخورد قانونی خواهیم کرد و سایر واحدهایی که فاقد پروانه هستند با ورود سازمان صنعت، معدن و تجارت نظام‌مندی آن‌ها تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار