رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: استان تهران به دلیل تراکم جمعیت شاهد فقر در فضای سبز است و متاسفانه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در توسعه و حفظ این مهم مداخله‌ی کمتری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد هادی حیدرزاده رئیس محیط زیست استان تهران به مناسبت چهارمین روز از هفته منابع طبیعی و کمپین درختکاری که امروز(چهارشنبه) در پارک پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: تهران به دلیل تراکم جمعیت شاهد فقر فضای سبز است و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در توسعه و حفظ فضای سبز مداخله‌ کمتری دارند.

وی ادامه داد: فضای سبز در تلطیف هوا و کاهش آلودگی و کاهش معضلات زیست محیطی نقش قابل توجهی دارد و هم اکنون ما شاهد کاهش مشارکت مردم در توسعه و حفظ فضای سبز هستیم و شاید دلیل این امر به کاهش خدمات شهرداری بر می‌گردد.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: امروز با همکاری شهرداری منطقه 2 هشت هزار اصله درخت در بوستان پردیسان غرس می‌شود و هم زمان از مردم دعوت شده تا در این مراسم حضور یابند.

* افزایش 350 درصدی فضای سبز نسبت به ده سال گذشته

نظری شهردار منطقه 2 در حاشیه مراسم درختکاری که امروز در پارک پردیسان برگزار شد،گفت:ما هم اکنون  هزارو پانصد و پانزده هکتار فضای سبز را در دست داریم که نسبت به ده سال گذشته بالغ بر 350 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر سیصد هکتار از اراضی شمال تهران را آزاد کرده‌ایم  که برای 70 هکتار آن در جهت درختکاری برنامه ریزی کرده‌ایم.

شهردار منطقه 2  گفت: شهرداری منطقه 2 بالغ بر سی هزار درخت را با همکاری نهادهای مختلف در هفته درختکاری غرس خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار