برای توسعه امنیت غذایی، 20مجتمع جدید کشاورزی در استان کرمان ایجاد خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، تفاهم نامه ایجاد این شهرکها امروز بین استانداری کرمان و شرکت شهرک های کشاورزی کشور امضاء شد. عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت :راه اندازی 20 مجتمع کشاورزی در شمال و جنوب استان کرمان پیش بینی شده و 20 میلیارد ريال اعتبار نیز برای ساماندهی مجتمع های دامداری و گلخانه ای استان اختصاص یافته است.

سید نظام الدین سجادی مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور هم در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: سال گذشته تنها بخش اقتصادی کشور که رشد مثبت داشت ، بخش کشاورزی بود و همه باید تلاش کنیم این رشد ادامه یابد.
وی مهمترین مشکلات بخش کشاورزی کشور را سنتی بودن شیوه کار در اکثر واحدهای کشاورزی، پراکندگی مراکز کشاورزی و نبود صنایع تبدیلی و فرآوری، ذکر کرد و گفت: از دو سال قبل با تصویب مجلس ، دولت شرکت شهرکهای کشاورزی را تاسیس کرد تا این مشکلات رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحران کمبود آب ، اولویت شرکت شهرکهای کشاورزی کشور توسعه شهرکهای گلخانه ای است و در مرحله بعد مجتمع ها و شهرکهای کشاورزی شامل دام و شیلات از حمایت ما برخوردار میشوند. مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور افزود: اعتبارات این شهرکها از منابع دولتی و غیر دولتی تامین میشود.
علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان هم درمراسم امضای این تفاهمنامه گفت توسعه شهرکهای کشاورزی اقدامی بسیار لازم و ضروری است اما بهتر است کار مطالعه ایجاد این شهرکها در استان کرمان به استادان کشاورزی و مشاوران بومی استان سپرده شود و افراد غیربومی که از ویژگیهای کشاورزی استان مطلع نیستند تصمیم نگیرند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مجتمع ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار