اندیشمند مصری که هفته پیش در حرم امام حسین (ع)...

اندیشمند شیعی مصری میهمان سرکنسول ایران در کربلابه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مصباح الدريني اندیشمند مصری که هفته پیش در حرم امام حسین (ع) تشیع خویش را علنی ساخت، روز شنبه ۲۱ فروردین ماه میهمان میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و اعضای نمایندگی بود.

در این نشست صمیمانه که حجت‌الاسلام سید مصطفی قزوینی و حجت‌الاسلام بهجتی نماینده بعثه مقام رهبری در کربلا و هیئت همراه نیز حضور داشتند؛ این اندیشمند مصری که متولد ۱۹۴۲ در شهر منصوره شمال قاهره و دارای دکترای اقتصاد می‌باشد و حدود ۴۰ سال است در آمریکا به تبلیغ دینی مشغول است؛ پیرامون وضعیت تاریخی مصر از زمان جمال عبدالناصر و جنگ ۱۹۶۷ و سپس سادات و مبارک؛ چگونگی شکل‌گیری اخوان‌المسلمین؛ فعالیتهای اجتماعی مردمی خدماتی اخوان، ریشه و افکار اخوان المسلمین و اعلام ممنوعیت وعيرقانوني بودن اخوان در زمان ناصر به اتهام توطئه ترور وی؛ سقوط مبارک و اشتباهات اخوان در حکومتداری؛ فعالیتهای دینی اجتماعی خودش در آمریکا و دلایل پذیرش مکتب اهلبيت توسط وی بحث‌ و گفتگو شد.

او اخوان را یک نهضت اجتماعی خدماتی توصیف کرد که با گردهم آوردن جوانان و دانشجویان متدین و برگزیده در جهت امور اجتماعی مردمی خدماتی عمل می‌کرد و در طول ۸۰ سال حرکت زیرزمینی که از زمان ناصر و اعدام سید قطب آغاز شده بود؛ اصلا به اندیشه حکومت‌داری و دولتمداری فکر نکرده بود و برای این‌کار طراحی نداشت حتی در ابتدای سقوط مبارک هم دکتر عبدالمنعم از رهبران اخوان بعلت نامزدی در انتخابات؛ از اخوان اخراج شد! اما بعد سیاست اخوان تغییر کرد و با معرفی خيرت‌الشاطر وارد صحنه انتخابات شد که وی به‌علت عدم پذیرش از سوی مراجع مصری از دور خارج و محمد مرسی کاندیدای رزرو اخوان به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی شد.

مرسی در سطح ریاست جمهوری نبود و مواضع او در مسائل مختلف و از جمله سخنرانی‌اش در اجلاس تهران نشانه همين عدم آمادگی پذیرش این پست توسط وی بود که سیاست‌هایش باعث شد پس از یکسال نه تنها خودش که کل اخوان از صحنه سیاسی اجتماعی مصر حذف و تا سالها مجددا به فعالیتهای زیر زمینی بازگردد.

دکتر مصباح که در طول سالها تبلیغ در مرکز اسلامی لس آنجلس موفق به مسلمان کردن تعداد زیادی شده در مورد تغییر اندیشه‌اش گفت البته این لطف و عنایت خداوند بود ضمن اینکه انسان باید آمادگی پذیرش خطای خود و بازگشت از آن را داشته باشد.

من در طول زندگی مطالعات زیادی داشتم  ولی جرقه این تغییر از اینجا ناشی شد که چند سال قبل یک مجله الکترونیکی سعودی مقاله‌ای از یک مبلغ سعودی با عنوان "رافضی کیست" منتشر کرد و هرچه توانست نسبت به شیعه توهین و اسائه ادب نمود و سرانجام آنها را جزئی از چهارپایان! معرفی نموده بود که من به‌عنوان یک عالم سنی بشدت با آن برخورد و طی مقاله‌ای با مقایسه اخلاق رسول خدا که تمام‌کننده مکارم اخلاق مي‌باشند نسبت به این مطالب اعتراض کردم و این جرقه‌ای شد که وارد این مسیر لزوم و با لطف الهی حدود ۴ سال پیش رسما به این مذهب گرویدم.

قابل ذکر است در طول این چند سال نیز تعداد زیادی با توجه به شناخت از دکتر مصباح و تقوا و علم ایشان؛ به مکتب اهل بیت راهنمایی شده‌اند.

وی هفته پیش جهت زیارت عتبات وارد عراق شده و پس از زیارت کربلای معلا ؛ کاظمین و نجف روز دوشنبه عازم مشهد و قم خواهند شد .
وی دو روز پیش هنگام زیارت استان مقدس حسینی گفت من مطالب زیادی در مورد بهشت و نعمت‌های آن شنیده بودم ولی احساس میکنم حرم امام حسین (ع) از بهشت بالاتر است.

در پایان حسینیان سرکنسول ایران در کربلا یک حلقه انگشتر متبرک به سنگ مرقد امام حسین (ع)  و نیز اندکی از تربت حسینی را به‌عنوان یادگار تقدیم وی نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار