رییس اجراییه حکومت و حدت ملی با جان کری و زیر امور خارجه امریکا وهیئت همراه ایشان در دفترکارش در قصر سپیدار دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،جان کری وزیرامورخارجه ایالات متحده امریکا٬ روز گذشته برای مذاکره و صحبت با رهبری حکومت وحد ملی و گشایش کمسیون دوجانبه وارد کابل گردید.

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور یکجا با رئیس جمهور و به صورت تنهایی با آقای جان‌ کری وزیرامورخارجه ایالات متحده امریکا در ارگ ریاست جمهوری دیدارنمود و قضایای ذیربط و مورد علاقه دوطرف در این نشست‌ها به بحث گرفته شده است.

در خبرنامه قصر سپیدار امده است که جان کری در ادامه دیدار خویش برای دیدار با رئیس اجرائیه کشور به قصر سپیدار آمد. رئیس اجرائیه کشور از وزیرامورخارجه ایالات متحده و هیئت همراه ایشان استقبال نمود.

در نشستی که به اشتراک هیئت‌های دوطرف دائرگردید٬ رئیس اجرائیه کشور تشریف آوری آقای جان کری وزیرامورخارجه ایالات متحده به افغانستان را خیرمقدم گفت و از ایشان به عنوان دوست حکومت٬ مردم افغانستان و دوست شخصی خود قدردانی کرد.

رئیس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خویش از تدویر نشست کمیسیون مشترک میان دو کشور٬ همکاری‌های متقابل٬‌ تعهد ایالات متحده در عرصه سیاسی٬‌ امنیتی٬‌ اقتصادی٬‌ کمک به زن‌ها٬‌ تامین ثبات٬ کمک به قوای مسلح٬ حمایت از روند صلح و قربانی‌های این کشور تشکر نمود و به استحکام و گسترش روابط دوستانه میان دو کشور به عنوان متحدان استراتیژیک تاکید کرد.

رئیس اجرائیه همچنان در ادامه صحبت‌های خویش افزود: از تعهدات حکومت وحدت ملی در مبارزه با دهشت افگنی٬ حکومت‌داری خوب٬‌ اصلاحات گسترده٬‌ به خصوص اصلاحات در نظام انتخابات کشور و کارمشترک برای بهبود زندگی مردم اطمئنان داد و ابراز امیدواری نمود که همکاری‌های دو کشور در عرصه تقویت قوای مسلح افغانستان و مبارزه با دهشت افگنی ادامه یابد.

آقای جان کری در صحبت‌ خویش با تشکر از حکومت و مردم افغانستان گفت که از حضورم در افغانستان و صحبتم با دکتور عبدالله عبداله رئیس اجرائیه خرسندم. رئیس اجرائیه و رئیس جمهور موفقانه کشور خویش را در یک مرحله حساس و توام با چالش‌ها با در اولویت قراردادن منافع ملی مدیریت می‌کنند.

وزیر امورخارجه ایالات متحده امریکا در ادامه صحبت‌های خویش علاوه کرد: مبارزه با فساد و اصلاحات انتخاباتی که یکی از اولویت های دکتورعبدالله عبدالله است٬‌ مورد حمایت ماست و برای آینده افغانستان امیدوارکننده است.

آقای جان کری همچنان حمایت همه جانبه خویش را در این نشست از حکومت وحدت ملی ابراز داشت و مراتب احترام و تمنیات نیک رئیس جمهور اوباما را به دکتور عبدالله عبدالله٬ همکاران ایشان و مردم افغانستان وسیله گردید.

عبدالله عبدالله با تشکر از حضور همیشگی و کمک‌های ایالات متحده امریکا٬‌ تعهد حکومت وحدت ملی را برای اصلاحات و همکاری مشترک با ایالات متحده ابراز داشت و از سفر و حضور شخص وزیرخارجه امریکا در این مرحله سپاسگزاری نمود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.