ارگ ریاست جمهوری:

زندان مخفی سیاسی در افغانستان وجود ندارد

در پی انتشار گزارش اخیر واشنگتن در رابطه با وضعیت “وخیم” حقوق بشر در افغانستان، کابل به این موضوع واکنش شدید نشان داد.

زندان مخفی سیاسی در افغانستان وجود ندارد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای، تاکید کرده است که دولت افغانستان به تعهدات ملی و بین المللی پیرامون حقوق بشر پایبند است و قانون اساسی افغانستان نیز چنین مفادی را در خود جا داده است.

ارگ ریاست جمهوری کشور می گوید که دولت افغانستان برنامه های منظم و مداومی را برای کاهش خشونت و نقض حقوق بشری در کشور دارد و این مساله در اصلاحات گسترده در ارگان های قضایی افغانستان بازتاب یافته است.

گفته می شود که دولت افغانستان هیچ زندان مخفی که در آن مخالفین سیاسی به صورت پنهان نگهداری شوند ندارد و قانون منع شکنجه و اعتراف جبری نیز از قوانین نافذ در چوکات دولت به شمار می رود.

پیش از این؛ وزارت خارجه امریکا در ادعایی، وضعیت حقوق بشر در افغانستان را "وخیم و قابل نگرانی” توصیف کرده و بخشی از این اعمال را به ارگان های دولتی افغانستان نسبت داده بود.

به نقل از جمهور، حملات نامنظم و حساب نشده که باعث تلفات غیرنظامیان شده است؛ ترور کارمندان دولتی، شکنجه مخالفان سیاسی در زندان های مخفی و شرایط نابسامان زنان در کشور، از فهرست عمده ای بود که وزارت خارجه امریکا از آن یاد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار