شورای امنیت ملی افغانستان برنامه بهاری و استراتژی پنج ساله عملیاتی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را تصویب کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که شورای امنیت در نشستی که ارگ به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور داشته وضعیت امنیتی کشور را به بررسی گرفته است.

در این نشست؛ وزرای سکتور دفاعی و امنیتی از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ارزگان، قندوز، بغلان، کنر، نورستان و ننگرهار گزارش ارایه کرده اند.

شورای امنیت ملی، شجاعت و دلیری نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور را مورد تمجید و تقدیر قرار داد و برای رسیدگی جدی به فامیل های شهدای این نیروها تاکید نموده است.

در این نشست همچنین گزارش پروسه تعلیم و تربیت و روند اصلاحات پولیس محلی مورد بررسی قرار گرفته است. جلسه شورای امنیت ملی ضمن ستایش از اصلاحات به وجود آمده هفت ماه اخیر در چوکات پولیس محلی، هدایت لازم را به منظور رسیدگی به مشکل اعاشه گرم آنها صادر نموده است.

ریاست جمهوری در این خبرنامه خاطر نشان ساخته است: " در ادامه نشست پلان بهاری و پلان پنج ساله عملیاتی قوای ملی دفاعی و امنیتی کشور مورد تصویب قرار گرفت و به ارگانهای دفاعی و امنیتی کشور هدایت داده شد تا جهت مبارزه با تهدیدات و سرکوب دشمن در روشنایی پلان های یادشده، فعالیت های عملیاتی و محاربوی شانرا تنظیم نمایند".

در اخیر این نشست مشکلات توزیع پاسپورت مورد بررسی قرار گرفته و جهت حل این مشکلات به ارگانهای مربوطه هدایات لازم صادر شده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.