رییس جمهور امریکا تاکید کرد که باید جامعه جهانی افغانستان را در مقابل افراطیت تنها نگذارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،اوباما روز گذشته در نشست غیر رسمی با سران کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در هانوفر آلمان داشت و پیرامون مسایل مختلف گفتگو کرده است.

یکی از محورهای گفتگوی رییس جمهور امریکا با سران این چهار کشور اروپایی؛ نشست آینده سازمان ناتو در وارسا و مسایل امنیتی افغانستان بوده است.

باراک اوباما در این دیدار گفته است که در نشست آینده سازمان ناتو در وارسا از رهبران کشور‌های عضوی این پیمان خواهد خواست تا مسوولیت‌شان را در امنیت افغانستان به طور کامل ادا کنند.

وی تصریح نموده است: " ما در تابستان امسال اجلاس ناتو را در وارسا برگزار می کنیم و من تاکید خواهم کرد که بر همه ما لازم است تا به طور مشترک و متحدانه مسوولیت خود را در این کشور ادا کنیم".

رییس جمهور امریکا افزود: " به این معنی که در کنار مردم افغانستان که مصروف تشکیل نیروهای امنیتی‌شان بوده و در مقابل افراط گرایی و خشونت مبارزه می کنند، بی‌ایستیم. "

گرچه تاکنون محتوایی از این نشست غیر رسمی در رسانه ها به نشر نرسیده اما گفته می شود که در این دیدار در رابطه با مسایل امنیتی، بحران‌های جهانی از جمله سوریه، لیبیا، اوكراین و بحران ‏پناه جویان، تروریسم و نیز پیمان تجارت آزاد اروپا و امریكا نیز رایزنی هایی صورت گرفته است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.