ششمین اجلاس بین المللی جاده ابریشم با حضور 35 کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه ؛ جباری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اذربایجان غربی گفت: این اجلاس با هدف شناخت برنامه های سازمان جهانی جهانگردی در مورد احیای جاده ابریشم و معرفی ظرفیتهای کشورمان در مسیر جاده ابریشم از سوم تا ششم اردیبهشت ماه برای اولین باردر ایران به میزبانی ارومیه برگزار خواهد شد .

وی افزود : این اجلاس بین المللی با حضور 35 نفر از اعضای اصلی سازمان جهانی جهانگردی از 35 کشور برگزار خواهد شد و در آن شرکت کنندگان در خصوص برنامه های احیای جاده ابریشم و به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت .

جباری تصریح کرد : تشکیل کارگرو ه های تخصصی شناخت ظرفیتهای گردشگری و میراثی مسیر جاده ابریشم و بررسی راههای توسعه تجارت گردشگری در این مسیر از محورهای مهم برگزاری این اجلاس بین المللی است .

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیتهای شهرستان خوی در بخش گردشکری و عبور جاده ابریشم از دو مسیر ایواوغلی به بازرگان و ایواوغلی به مرزرازی گفت : یکی از نشستهای تخصصی این اجلاس با حضور اعضا در این شهرستان برگزار خواهدش و اعضا از آثار تاریخی در مسیر جاده ابریشم خوی بازدید خواهند کرد .

وی برپایی نمایشگاه آثار صنایع دستی و توانمندیهای هنری استان را ازجمله برنامه های جنبی این اجلاس اعلام کرد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.