در اسفند ماه سال 94، مقادیر زیادی از کالاهای غیراستاندارد شناسایی و جمع آوری و متخلفین به مراجع غذایی معرفی شده اند.

مسلم بیات مدیر کل استاندارد تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اینکه در جریان طرح نظارتی ویژه نوروز بازرسان استاندارد در اسفند ماه سال 94، مقادیر زیادی از کالاهای غیر استاندارد شناسایی و جمع آوری شده اظهار داشت: در جریان  4 هزار مورد بازرسی های کارشناسان استاندارد در اسفند ماه سال گذشته برخی از برندهای تجاری دستمال کاغذی همچون پرسا، پامچال، نانیز غیراستاندارد و از بازار جمع آوری شده است.

وی با اشاره به شناسایی برخی واحد های تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد افزود: برخی از واحدهای تولید مصالح ساختمانی همچون بلوک سقفی پلاستوفوم  با نام‌های تجارتی پلاستو فوم مهر و ایرانا فوم ، به علت مغایرت اوزان با استاندارد، در ملارد توقیف شدند.

 همچنین فرآورده‌های نیک فوم قائم ،رکسانا فوم و یگانه فوم ، به علت نداشتن مجوز استاندارد در جریان بازرسی های کارشناسان در اسفند ماه 94، توقیف شده اند.

بیات با اشاره بر توقیف شیشه دوجداره از سوی بازرسین گفت: برخی شیشه های دوجداره با نام تجارتی جم در شهرک صنعتی شمس آبادجمع اوری و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به ابطال برخی پروانه ها در اواخر سال گذشته اظهار داشت: سنگدانه‌های ریز و درشت مورد مصرف در بتن آماده با نام تجارتی ماکادام شرق ،سنگدانه‌های ریز و درشت مورد مصرف در بتن آماده با نام تجارتی مخلوط کوهی و سنگ لاشه زردستان بومهن، بلوک‌های سقفی ساخته شده از دانه‌های پلی استایرن منبسط شونده با نام تجارتی منوچهر رضایی ، بلوک‌های سقفی ساخته شده از دانه‌های پلی استایرنبلوک‌های سقفی ساخته شده از دانه‌های پلی استایرن منبسط شونده با نام تجارتی عباس تقی پور ، بلوک‌های سقفی ساخته شده از دانه‌های پلی استایرن منبسط شونده با نام تجارتی محمد پورشامی کنده ، شیشه ایمنی خودرو ، شیشه نشکن  ، سنگدانه‌های ریز و درشت مورد مصرف در بتن آماده با نام تجارتی شن دژ ، بتن آماده با رده با نام تجارتی عبدالجواد نبوی، بتن آماده با نام تجارتی بهزاد احمدی، به علت بی کیفیتی،بی اعتباری پروانه و تعطیلی برخی واحدها غیر استاندارد شناخته شدند.  

به گفته وی برخی اقلام دیگر اعم از شیرآلات بهداشتی و مواد غذایی غیر استاندارد شناخته شدند که به زودی اطلاع رسانی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
متشکر از اطلاع رسانی درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
خودروی داخلی را چرا جمع نکردن مگر استاندارد هست؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
استاندارد مواظب سفره های هموطنان عزیز نیستی که با انواع نوشیدنی ها و خوردنیهای مسموم به لحاظ غیر ارگانیک بودن طعمه انواع مرض ها داره میشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
:
چرا سازمان استاندارد بر روی ورود اجناس بنجل و بی کیفیت چینی نظارت نمی کند . چرا و با چه مجوزی وارد کشور میشن . لطفا از مسئولین سازمان استاندارد پیگیری کنید
آخرین اخبار