اداره کل استاندارد تهران با تاکيد بر توقيف بيش از هفت هزار کيلو سوسيس و کالباس غيراستاندارد در سال گذشته، بر رعايت نکات بهداشتي در مصرف و خريد فراورده هاي گوشتي هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره کل استاندارد استان تهران، واحدهاي توليدي اين فراورده ها به صورت مستمر زير ذره بين کارشناسان استاندارد قرار دارند و هرگونه تخلفي در اين واحدها ، منجر به تعليق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد آنها خواهد شد.

در خريد سوسيس و کالباس توجه به نکاتي همچون بسته بندي و مشخصات، تميز و سالم بودن لفاف خارجي محصول، تاريخ توليد و انقضا، نشان استاندارد و بوي خوب و مطلوب، توجه کرد.

رنگ سوسيس و کالباس بايد در سطح مقطع يکنواخت و صورتي روشن باشد و در زير دستگاه برش ريز ريز و خمير نشود.

در اين گزارش تاکيد شده ، هرگونه لکه غيرعادي در سطوح به رنگ سفيد ، سبز و قهوه اي و يا حباب هوا در بافت فراورده مشکوک و غيرقابل مصرف است؛ از سوي ديگر ، لفاف خارجي محصول بايد بطور کامل به سوسيس و کالباس چسبيده باشد و فضاي خالي بين آن ها وجود نداشته باشد.

از نگهداري سوسيس و کالباس در فريزر و و دماي انجماد خودداري شود ؛ ضمن آنکه پس از باز شدن وکيوم و قطعه کردن آن نبايد بيش از سه روز در يخچال نگهداري شود.

همچنين لازم است روي تمام پوشش ها ويژگي هاي محصول شامل درصد گوشت، پروتئين، چربي، نشان استاندارد، نام و نوع فراورده، نام مواد به کار رفته در فراورده، نام و نشاني توليدکننده، شماره پروانه ساخت و بهره برداري، تاريخ توليد و انقضا، عبارت " در يخچال نگهداري شود "، روش و درجه حرارت نگه داري و مدت زمان نگه‌داري کنترل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار