آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید گفت: باید ثمرات و برکات انقلاب که امنیت امروز ایران در منطقه یکی از آن ثمرات است برای معتکفین بیان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم؛ اعتکاف از مسائل مهمی بوده که در عبادات اسلامی توصیه شده است.

آیت الله نوری همدانی  بیان کرد: کسانی که در راس مدیریت این جریان قرار دارند کار شایسته و بزرگی را انجام می‌دهند و همچنین رسالت سنگینی را بر دوش دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر مجموعه‌ و تشکلی یک مدیر لازم دارد، گفت: وجود یک مدیر در هر مجموعه‌ای می‌تواند نیازها و احتیاجات آن مجموعه را تامین کند تا آن تشکل به شیوه صحیح امور لازم را پیش بگیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی مرجع تقلید عنوان کرد: هدف دین مبین اسلام از قرار دادن چنین عبادتی، اصلاح و خودسازی انسان است تا روح خود را تزکیه کنند.

وی گفت: معصومان انسان‌های کاملی هستند و از جانب خداوند ماموریت دارند تا سایر انسان‌ها را به راه صحیح هدایت کنند

وی اضافه کرد: نخستین اصل برای جاهلان این است که نمی‌توانند برای رسیدن به کمال گام بردارند و قرن‌هاست مردم در جهل به سر می‌برند و دشمن نیز برای فاصله گرفتن مسلمانان از کمال تاکنون نقشه‌های فراوانی را اجرا کرده است.

وی دومین اصل را ایمان دانست و گفت: کسانی که ایمان نداشتند به رستگاری نرسیدند و خداوند علم همراه با ایمان را از راه‌های موفقیت عنوان کرده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سابقه درخشان حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب، عنوان کرد: انقلاب ثمره روشنگری مردم توسط روحانیون در محافل مختلف است.

وی سومین اصل را اصل عقل ذکر کرد و گفت: علم به معنی دانستن و عقل به معنی تشخیص حق از باطل است.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه سخنان خویش به روایتی از امام صادق (ع) اشاره و عنوان کرد: عقل و لشکریان عقل و جهل و لشکریان جهل را به خوبی بشناسید و این امام معصوم در تبیین این حدیث چنین می‌فرماید که عقل در وجود هر انسانی باشد 75 قدرت و مزیت در وی جمع می‌شود و هرکسی که جهل به وجود او نفوذ کند، 75 قدرت شیطانی در وجود او راه پیدا می‌کند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم بر ضرورت تبیین حقایق اسلام در مراسم عبادی اعتکاف تاکید کرد و گفت: ما هنوز نتوانستیم با سنگ محکی که امام صادق (ع) تاکید کردند به شناخت برسیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: اعتکاف برای ساختن انسان‌هاست و کسانی که در راه خودسازی بیش از پیش زحمت بکشند به کمال می‌رسند.

وی همچنین بر ضرورت تخصیص ساعاتی برای عبادات شخصی و خلوت با خدا در مراسم اعتکاف تاکید کرد و گفت: اگر برنامه‌های متراکمی برای معتکفان در نظر گرفته شود، فرصت برای عبادت از بین می‌رود.

این مرجع تقلید، امنیت ایران را در منطقه مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در حالی که کشورهای اطراف ما در ناامنی به سر می‌برند، ما در کمال امنیت زندگی می‌کنیم که این مسئله از نتایج انقلاب است و باید این مسائل برای مردم گفته شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.