اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کرمان برای افراد حاشیه نشین شهر 35 هزار نفر ساعت آموزش ارائه خواهد کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نخستین جلسه کارگروه ارتقای اقتصادی و مشارکتهای مردمی و تسهیلات استان کرمان به ریاست معاون برنامه ریزی استاندار، در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد .

محمد رضا فتوت معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منطقه ای استاندارکرمان با بیان اینکه هدف اصلی کارگروه ارتقای اقتصادی و مشارکتهای مردمی و تسهیلات استان ، توانمند سازی ساکنان حاشیه شهرها در زمینه آموزش مهارتهای شغلی ، ایجاد اشتغال در سطوح خرد و پایدار و ارائه تسهیلات لازم در این خصوص است گفت : اجرای این طرح با مشارکت مؤسسات مردم نهاد و دستگاههای اجرایی ذیربط صورت می گیرد .

وی با اشاره به بازدید استاندار کرمان از حاشیه شهر کرمان گفت : برگزاری این جلسه در نخستین روزهای کاری سال 1395 دلیل اهمیت دادن مجموعه مدیریت استان به توانمند سازی و حل مسایل حاشیه شهر کرمان است .

در این جلسه رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز با بیان اینکه ؛ یکی از اهداف مهم کارگروه ارتقای اقتصادی و مشارکتهای مردمی و تسهیلات استان ، کاهش آسیبهای اجتماعی در حاشیه شهرهاست گفت : مهمترین علل ایجاد آسیبهای اجتماعی در حاشیه شهرها ؛ بیکاری ، فقدان مهارتهای زندگی و نبود مهارتهای مورد نیاز بازار کار در بین مردم این مناطق است که می توان با اجرای دقیق طرح ؛ این کارگروه و مشارکت مناسب بخش دولتی و خصوصی ، سطح زندگی ساکنین حاشیه شهرها را ارتقا داد .

در این جلسه مقرر شد سازمانهای مردم نهاد کرمان ، نیازهای آموزشی ساکنین حاشیه شهر کرمان را احصأ نمایند تا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نسبت به ارائه 35 هزار نفر ساعت آموزش به این افراد اقدام لازم را بعمل آورد .

انتهای پیام/ی
برچسب ها: مهارت ، حاشیه شهر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار