معاون دوم ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان گفت: افغانستان بعد از چهار دهه جنگ بسیاری از زیربناهای خود را از دست داده و در این زمینه زیربناهای فکری و فرهنگی نیز مستثنا نیستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد محقق در دیدار با روسای دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به برگزاری دومین سفره مشترک ایران و افغانستان در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در رشد ارتباط فرهنگی، فکری و سیاسی دو کشور و تحصیل‌کرده‌های این دو کشور مؤثر واقع می‌شود.

وی افزود : در فرهنگ دینی ما نیز تاکید شده که با یکدیگر مرتبط بوده و در عرصه‌های علمی، فکری و سیاسی با هم باشیم که راهی برای رستگاری جامعه است.

محقق عنوان کرد: در فضای کنونی دنیا، بدخواهان سعی می‌کنند هر از گاهی ما را از مسیر و آرمان‌های خودمان منحرف کنند، اما ما باید صبر و استقامت مستدام داشته باشیم.

معاون دوم ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان افزود: ارتباط فرهنگی و فکری بهترین نوع ارتباط است که می‌توانیم با آن پیوند محکم داشته و از تاثیرات مثبت آن بهره ببریم.

وی گفت: با شرایط حساس افغانستان، غیبت یک هفته‌ای ما ممکن است که خلاء‌هایی ایجاد کند، اما با این وجود ارتباط فرهنگی و سفره مشترک ایران و افغانستان را برای تعمیق روابط فکری و فرهنگی میان دو کشور برادر، هم کیش و هم تاریخ غنیمت دانستیم.

محقق ادامه داد: این ارتباطات فرهنگی و علمی می‌تواند به صورت عملی هم باشد، افغانستان بعد از چهار دهه جنگ بسیاری از زیربناهای خود را از دست داده و در این زمینه زیربناهای فکری و فرهنگی نیز مستثنا نیستند.

وی تصریح کرد: ایران می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی و علمی در افغانستان کمک موثری داشته باشد و این ارتباط بیشتر به نفع مردم آسیب‌پذیر افغان و قشر دانشجو است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار