رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: رقابت و پژوهش دو اصل اساسی برای توسعه صنعت دارویی کشور به شمار می‌آیند.

رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص راهکارهای توسعه صنعت دارویی که در راستای اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است؛ بیان کرد: یکی از اشکالات مهم در راستای توسعه صنعت دارویی ایجاد رقابت بخش خصوصی است باید بسترهای لازم برای ورود سرمایه‌گذاران خصوصی به این صنعت فراهم شود.

وی با بیان این که حدود 60 درصد صنعت دارویی کشور دولتی است؛ عنوان کرد: نظام دارویی ایران از 2 موضوع غافل است یکی از این مسائل رقابت است. ما به یک رقیب قوی برای تحول در صنعت دارویی نیازمندیم.

مژدهی آذر ادامه داد: پژوهش از دیگر مواردی است که مورد غفلت این صنعت قرار گرفته است به طور کلی شخصاً 0.5 الی یک درصد از درآمد صنعت صرف پژوهش می‌شود. اگر پژوهش تقویت یابد رقابت نیز به خودی خود ایجاد می‌شود و سرمایه‌گذاران برای این که از غافله عقب نمانند به این بخش روی می‌آورند.

وی با انتقاد از مهیا نبودن شرایط لازم برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تصریح کرد: در حال حاضر برای ایجاد یک پروژه تولیدی مشکلات زیادی وجود دارد.

رئیس انجمن داروسازان ایران در خصوص سیاست‌های دارویی کشور مبنی بر مخالفت با واردات اظهار کرد: به نظر من این مخالفت‌ها برای واردات دارو به قاچاق دامن می‌زنند، دارو باید مطابق با نیاز مردم وارد کشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار