بازار داروی خارجی در داروخانه به صفر نمی‌رسد

رئیس سازمان غذا و دارو دلایل فروش داروهای خارجی به جای داروی ایرانی در داروخانه‌های تخصصی را تشریح کرد.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فروش داروی خارجی به جای ایرانی در برخی داروخانه‌های تخصصی گفت: زمانی که داروی ایرانی وارد بازار می‌شود بازار دارویی صفر نیست و برخی داروهای خارجی ممکن است تا مدت‌ها در بازار وجود داشته باشد، طبیعتا داروخانه‌ ممکن است بخواهد داروی خارجی را زودتر بفروشد تا تاریخ مصرف آن به پایان نرسد و ضربه‌ی اقتصادی به دنبال نداشته باشد.

وی افزود: اینگونه نیست که هیچگاه رقابت بین داروی وارداتی و تولید داخل وجود نداشته باشد بلکه همیشه موقعیتی است که هم داروی داخلی و هم داروی خارجی در بازار وجود دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر درهای کشور به روی دارو بسته نیست، تصریح کرد: از نظر کمی 97 درصد بازار دارو به داخل متکی است و 3 درصد داروها وارداتی است و این آمار از نظر ریالی به دو سوم بازار داخلی و یک سوم بازار خارجی می‌رسد. 

وی با اشاره به اینکه داروی وارداتی قیمت بالایی دارد، افزود: ما هر سال سعی می‌کنیم بین 10 تا 20 نوع از داروهای وارداتی را تولید داخل کنیم تا از نظر هزینه‌ای صرفه جویی داشته باشیم و متکی به بازار خارجی نباشیم و صنعت دارویی ما سهم بیشتری از نظر ریالی در این بازار داشته باشد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار